ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۲۰۸
اولین نشست هم اندیشی پیرامون مباحث توسعه کارآفرینی و اشتغال بین جناب آقای ملک مدیرکل دفتر توسعه نهاد‌های کارآفرینی و هدایت نیروی کار و جناب آقای دکتر سیاری رئیس کانون کارآفرینان برتر ملی کشور در اولین نشست هم­اندیشی پیرامون مباحث توسعه کارآفرینی و اشتغال بین جناب آقای ملک مدیرکل دفتر توسعه نهاد‌های کارآفرینی و هدایت نیروی کار و جناب آقای دکتر سیاری رئیس کانون کارآفرینان برتر ملی کشور برگزار شد.
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

اولین نشست هم اندیشی پیرامون مباحث توسعه کارآفرینی و اشتغال بین جناب آقای ملک مدیرکل دفتر توسعه نهاد‌های کارآفرینی و هدایت نیروی کار و جناب آقای دکتر سیاری رئیس کانون کارآفرینان برتر ملی کشور در اولین نشست هم­اندیشی پیرامون مباحث توسعه کارآفرینی و اشتغال بین جناب آقای ملک مدیرکل دفتر توسعه نهاد‌های کارآفرینی و هدایت نیروی کار و جناب آقای دکتر سیاری رئیس کانون کارآفرینان برتر ملی کشور در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۸ برگزار شد.
در این نشست که در خصوص موضوع جذب و نگهداشت نیروی انسانی در بنگاه­ها و لزوم ایجاد اشتغال پایدار بحث و بررسی صورت پذیرفت، جناب آقای ملک ضمن تاکید بر وظیفه حاکمیت مبنی بر ایجاد شفافیت در بازار کار، به راه ­اندازی سامانه جستجوی شغل، مزایا، نحوه عملکرد آن و اتصال به وب ­سرویس­‌های مرتبط و LMIS (نظام جامع اطلاعات بازار کار) اشاره نمودند. جناب آقای دکتر سیاری نیز بر نقش هماهنگ­ کننده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فرایند اتصال کارجو با کارفرما تاکید و ضمن بیان اینکه عدم تطابق رشته تحصیلی با شغل یکی از آسیب ­های جدی در حوزه بازار کار کشور است، برندسازی و ایجاد ارزش افزوده سامانه جستجوی شغل نسبت به سایر بستر‌های موجود را ضروری دانستند. در این ارتباط با توجه به ظرفیت کانون کارآفرینان برتر، مقرر شد اطلاع ­رسانی لازم در خصوص استفاده کارفرمایان و کارآفرینان استانی و ملی از سامانه جستجوی شغل به منظور جذب نیروی کار صورت پذیرد.

همچنین طرح رویداد بازار کارآفرینی که به منظور پرورش افراد کارآفرین و ایجاد اشتغال پایدار از طریق آموزش و حمایت از ایده ­های خلاقانه توسط دفتر توسعه نهاد‌های کارآفرینی و هدایت نیروی کار تهیه شده است، تشریح گردید. در این زمینه نیز جناب آقای دکتر سیاری بر اجرای طرح ملی در زمینه­‌هایی که تاکنون کمتر بر آن تمرکز شده نظیر آشنایی با مشاغل در دبیرستان­ها و استعدادیابی و هدایت شغلی دانش­ آموزان با نظارت حاکمیت و با اجرای بخش خصوصی نظیر مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی تاکید نمودند. در این ارتباط نیز مقرر شد نظرات و پیشنهادات ایشان پیرامون طرح مذکور ارائه شود.

ارسال نظرات