بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۲۴۶
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و مطابق نقشه آمایش سرزمینی تدوین سند توسعه و پیشرفت این استان در دستور کار قرار دارد.
يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

به گزارش بازارکار از ایرنا، غلامعلی حیدری شامگاه شنبه در نشست کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد افزود: تلاش می‌شود سند توسعه و پیشرفت این استان با آسیب شناسی معایب به صورت علمی و منطقی تهیه و تدوین شود.
وی با اشاره به بهره‌برداری از ۶۶۸طرح عمرانی در چهار محال و بختیاری همزمان با دهه مبارک فجر افزود: راهبرد دولت سیزدهم به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه‌تمام این استان به شمار می‌رود و تاکنون گام‌های مهمی در این خصوص برداشته شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در خصوص به سرانجام رسیدن طرح‌های نیمه‌تمام استان از سفر اول تا دوم طرح‌های قابل توجهی در حوزه‌های مختلف بهره‌برداری و یا در آستانه افتتاح است.
وی اظهار داشت: دهه فجر امسال ۶۶۸ طرح در بخش های مختلف در سراسر استان بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۹۷ طرح نیز آغاز شد.
حیدری حضور مدیران در بین مردم و ارائه دستاوردهای دولت را از دیگر اقدامات مهم استان در راستای جهاد تبیین عنوان کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امروز با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم زمینه حضور بخشی از هلدینگ‌ها در استان فراهم شده و حضور و فعالیت بیش از پیش بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی الزامی است.
حیدری با تاکید بر اهمیت و ضرورت پرداختن به بحث اشتغال استان اظهار کرد: تلاش می‌شود با برنامه ریزی صحیح و اصولی و ایجاد زیرساخت‌های لازم اتفاق‌های خوبی در خصوص اشتغال چهارمحال و بختیاری به ثبت برسد.
وی کشاورزی، دامپروری و گردشگری را از اولویت‌ها و قابلیت‌های چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: افزایش واحدهای گلخانه ای استان از ۳۰ به ۸۰ هکتار و صدور ۸۰ مجوز گردشگری و صنایع دستی از مهمترین اقدامات انجام شده در استان است.
اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی اولویت دولت و وزارت تعاون
معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اولویت کشور در حوزه اشتغال، حل معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، در این ارتباط ۵۰ درصد مصوبه‌های کارگروه تخصصی اشتغال استان‌ها باید مربوط به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد.
محمود کریمی بیراوند با اشاره به نرخ بیکاری ۷.۶ درصدی کشور افزود: تعهد چهارمحال و بختیاری برای ایجاد اشتغال در سال‌جاری ۲۰ هزار نفر بود که تاکنون گام خوبی در راستای تحقق این تعهد برداشته شده است.
وی ادامه داد: صحت‌سنجی شغل‌های ایجاد شده در چهارمحال و بختیاری مطلوب است.
به گفته کریمی نرخ مشارکت اقتصادی چهارمحال و بختیاری از نرخ کشور بالاتر است و این افزایش نرخ در استان‌های زاگرس نشین مطلوب و جای امیدواری دارد.
کریمی در خصوص ستاد استان‌های زاگرس نشین گفت: حسب دستور رئیس جمهور کارگروه استان‌های زاگرس‌نشین در کشور تشکیل شده و مصوبه‌های این کارگروه در حال پیگیری است.
معاون توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت سامانه جست وجوی شغل از سوی این وزارتخانه افزود: با راه‌اندازی سامانه جست و جوی شغل ارتباط بدون واسطه و راحت کارفرمایان و افراد جویای کار فراهم می‌شود.
به گزارش ایرنا، همزمان با دهمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر استخر کارگری فارسان روز شنبه با حضور وزیر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پس از ۱۲ سال روز شنبه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر