ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۳۵۷
سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
نخستین رویداد ملی دانش‌آموزی طب سنتی و گیاهان دارویی با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، وزارت آموزش و پرورش، فرهنگستان علوم و به همت مؤسسه فرهنگی هنری مسئولیت اجتماعی سلامت ایران، اول اسفند ماه ۱۴۰۲ با حضور اساتید، معلمان، پژوهشگران و مروجان این میراث فرهنگی ناملموس و با هدف ترویج فرهنگ بهره‌برداری از آموزه‌های طب سنتی و گیاهان دارویی برگزار می‌شود.

به گزارش بازارکار به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، رویداد ملی دانش‌آموزی برای نخستین بار موفق به شبکه‌سازی میان چند وزارتخانه، بخش خصوصی، سازمان‌ها و مؤسسات مردم‌نهاد شده است؛ در این راستا دومین جلسه کمیته علمی این طرح در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ در سالن ابوریحان بیرونی فرهنگستان علوم برگزار شد.

این نشست با حضور رئیس رویداد ملی دانش آموزی گیاهان دارویی و طب سنتی، اعضای کمیته علمی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های گیاهان دارویی و طب سنتی، نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و معاونت‌های مختلف مرتبط با موضوع برگزار شد.

شیدا مهنام، دبیر علمی طرح و مدیرعامل موسسه مسئولیت اجتماعی سلامت ایران، ضمن اعلام گزارشی از آخرین وضعیت روند علمی و اجرایی طرح، عنوان کرد: نخستین دوره این رویداد دانش آموزی اول اسفند به عنوان محلی برای هم‌اندیشی میان اعضای کمیته علمی، اساتید پژوهشگران، مسئولان دولتی و غیردولتی موضوع طرح در سالن استاد داوری اردکانی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این رویداد قرار است وزارت آموزش و پرورش در قالب جشنواره دانش آموزی، دستاورد‌های تحقیقات پژوهش‌های دانش آموزان سراسر کشور در خصوص گیاهان دارویی را ارائه کند.

دبیر علمی طرح در ادامه ضمن اشاره به تأثیرگذاری طرح از آغاز تولید دو پیش‌نمایش انیمیشن و همچنین برنامه تلویزیونی عروسکی تأثیرگذار برای دانش آموزان خبر داد.

همچنین در ادامه این نشست در خصوص روند و محتوای دو طرح مذکور گزارشی ارائه شد و اعضای کمیته علمی نسبت به محتوا و چگونگی تنظیم رونمایی از این دو طرح اعلام نظر کردند.

در پایان مقرر شد جلسه دیگر کمیته علمی، برای نهایی کردن موضوعات رویداد اول اسفند ماه برگزار شود.

ارسال نظرات