ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۵۴۵
رییس پارک علم و فناوری استان قم، از آمادگی پارک علم و فناوری قم برای همکاری و انتقال تجربه با دانشگاه تکریت عراق در راه‌اندازی مراکز فناوری خبر داد.
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

به گزارش بازار کار، حسین رهسپارفرد در بازدید جمعی از مدیران دانشگاه تکریت عراق از پارک علم و فناوری قم، افزود: وزارت علوم در دولت سیزدهم بر بین‌المللی‌سازی بویژه همکاری‌ با کشورهای همجوار تاکید زیادی دارد و هرگونه همکاری‌ و انتقال تجربه پیش از هرچیز مستلزم راهبری و حمایت این وزارتخانه است.
وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های پارک گفت: دولت با طراحی و تقویت زیست‌بوم فناوری و نوآوری و به طور خاص راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری بستری ایجاد کرد تا صاحبان ایده و افراد خلاق با تیم‌سازی در مسیر درآمدزایی از محل تحقق ایده‌هایشان برسند.
وی با اشاره به حمایت بیش از سی هزار شرکت فناور و دانش‌بنیان از ابتدای فعالیت پارک‌های علم و فناوری گفت: این مهم باعث شده تا حجم بالایی از نیروی کار متخصص و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به جای مناصب دولتی به سمت ایجاد و یا کار در این شرکت‌ها متمایل شوند.
در این نشست همچنین دستیار رییس دانشگاه تکریت عراق ضمن ابراز خرسندی از فرصت آشنایی با پارک علم و فناوری استان قم افزود: تمرکز پارک علم و فناوری قم بر پشتیبانی از دانشجویان و جوانانی که برای پیاده کردن ایده‌های کسب و کارشان به حمایت‌های مختلف نیاز دارند موفقیت آن را تضمین می‌کند.
فؤاد حسین همچنین به ظرفیت‌های دانشگاه تکریت عراق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۴۲۰۰۰ دانشجو، ۲۲ دانشکده و ۲۲۰۰ استاد و مدرس است.


**بهره گیری از تجربیات پارک علم و فناوری قم درحمایت از ایده‌های جوانان عراقی


 در ادامه این نشست رییس دانشکده آموزش دختران دانشگاه تکریت نیز طی سخنانی توقف فعالیت‌های کارخانجات و مراکز تولیدی استان صلاح‌الدین را یکی از پیامدهای مخرب حضور داعش دانست و گفت: این موضوع در رویکرد خلاقانه و نوآورانه آن‌ها اثرات منفی زیادی بر جای گذاشته است و تأسیس نهادی این چنینی می‌تواند باعث تحرک دوباره آنان باشد.
نجلا عبدالحسین با اشاره به مرکزی با فعالیت بیش از ۳۵۰۰ پژوهشگر و مخترع ادامه داد: بسیاری از آثار و محصولات این مرکز قابل عرضه به خارج از عراق است و استفاده از تجربیات پارک علم و فناوری قم برای حمایت از ایده‌های آن‌ها بسیار ارزشمند خواهد بود.
گفتنی است، هیئت دانشگاهی تکریت عراق در پایان ضمن بازدید از محل فعالیت شرکت‌ دانش‌بنیان باسلام از نزدیک با فعالیت‌ها و برنامه‌های این شرکت برای حضور در کشورهای همجوار آشنا شدند.

 

ارسال نظرات