بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۵۴۸
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش
استخدام ۸ هزار هنرآموز در سراسر کشور برای سال تحصیلی آیندهبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: ۷۰ هزار هنرآموز در دو سال گذشته و ۸ هزار نفر برای سال تحصیلی آینده در سراسر کشور استخدام می‌شوند.
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

عباس بیات افزود: برای پیگیری مطالبات در سطح وزارت؛ در متن هنرستان‌ها حرکت‌های جهادی وجود دارد و باید با هم بدون خستگی کار را ادامه دهیم و ایجاد حس مثبت برای مسئولان و برداشتن گام‌های بلند برای تحقق اهداف‌مان را فراموش نکنیم.
وی گفت: در آیین‌نامه برنامه توسعه هفتم توسعه برای فضا‌های هنرستانی در کشور ۱۴۰۰ فضا پیش‌بینی کرده‌ایم و جذب نیرو‌ها برای هنرستان‌ها و مسائل مالی هنرستان‌ها دیده شده است و ظرفیت ویژه برای آن‌ها فراهم می‌کند.
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش افزود: آمایش سرزمینی بسیار مهم است و توسعه رشته‌ها باید به اشتغال منطقه کمک کند و با توجه به برنامه هفتم توسعه، تقویت و تجمیع و هم‌پوشانی رشته‌ها باید صورت پذیرد.
بیات با بیان اینکه مسیر علم و عمل باید تلفیق شود، اظهار داشت: توانایی کار و خدمت به کشور بلافاصله بعد از گرفتن دیپلم توسط هنرجویان هنرستانی از اهداف اصلی است، یکی از سیاست‌های برنامه هفتم برای اینکه سیستم بهره‌ورتر شود این است که در حوزه فنی و حرفه‌ای و کاردانش رشته‌هایی که ۷۰ درصد به هم نزدیک هستند هم‌پوشانی شوند و این امر باعث افزایش کیفیت آموزش می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف برنامه هفتم رویکرد هنرستان‌ها، تخصصی‌شدن آن‌ها و آموزش در محیط واقعی کار است، مانند رشته معدن که گذراندن آموزش سه سال در هنرستان معنادار نیست و باید در محیط واقعی کار صورت پذیرد.
به گزارش پانا، مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: تسهیلات برای هنرستانی‌ها را در تبصره ۷۵ آموزش همراه با تولید می‌بینیم و حمایت ویژه از هنرستان‌ها را خواهیم داشت، تسهیل برگشت درآمد‌های اختصاصی هنرستان در آیین‌نامه برنامه هفتم توسعه دیده شده است.

برچسب ها:

ارسال نظرات