بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۵۷۲
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از برنامه این شرکت برای راه‌اندازی سومین شهرک صنعتی در شهرستان جهرم خبر داد.
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

سیدمسعود عظیمی امروز، در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی جهرم با اعلام این خبر گفت: راه‌اندازی سومین شهرک صنعتی در جهرم با هدف فراهم کردن بستر‌های لازم برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی در افق توسعه شهرستان جهرم و با محوریت فرمانداری ویژه شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: هم‌اکنون شهرک صنعتی جهرم و ناحیه صنعتی کوثر جمعا با حدود ۱۰۷ هکتار اراضی در اختیار در این شهرستان راه‌اندازی شده‌اند که ظرفیت شهرک صنعتی جهرم تکمیل شده است و ناحیه کوثر نیز در سال‌های آینده تکمیل می‌شود و این مساحت اراضی متناسب با ظرفیت‌های این شهرستان نیست.

عظیمی با بیان اینکه ایجاد شهرک صنعتی جدید حداقل به مساحت ۲۰۰هکتار در برنامه این شرکت قرار گرفته است، از اختصاص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شهرستان جهرم خبر داد و گفت: طرح‌های خط انتقال آب و شبکه انتقال برق ناحیه صنعتی کوثر در برنامه این شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: مناقصه شبکه انتقال برق ناحیه صنعتی کوثر نیز با هدف تامین برق واحد‌های موجود در آستانه بهره‌برداری، با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال برگزار و پیمانکار عملیات اجرایی طرح انتخاب شده و این طرح تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی در ادامه از انعقاد قرارداد با ۸۶ سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی جهرم و ناحیه صنعتی کوثر این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۰ واحد صنعتی در این دو شهرک صنعتی با اشتغالزایی ۷۶۵ نفر به بهره‌برداری رسیده است. هم‌اینک ۴۶ واحد صنعتی نیز در این دو شهرک صنعتی در مرحله ساخت‌وساز است که با بهره‌برداری از این واحد‌ها اشتغال در شهرک‌های صنعتی جهرم به دو برابر میزان فعلی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به تکمیل بودن زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی جهرم و واگذاری بخش زیادی از اراضی این شهرک صنعتی، از آمادگی این شرکت برای اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی خبر داد و گفت: در این زمینه بر اساس مصوبه سفر استاندار فارس مبنی بر تسریع در اجرای طرح‌های توسعه، اقدام خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به آماده بودن زیرساخت‌ها در ناحیه صنعتی کوثر، بیان کرد: تکمیل زیرساخت‌ها و رفع نواقص این ناحیه صنعتی در برنامه قرارگرفته است. در ناحیه صنعتی کوثر جهرم که ۶۷ هکتار مساحت دارد، تاکنون ۲۷قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد ۱۱ واحد بهره‌بردار با اشتغال‌زایی ۱۳۴ نفر در مرحله فعالیت و واحد تولیدی و ۱۶ صنعتی نیز در مرحله ساخت‌وساز است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اینکه شهرک صنعتی جهرم درزمینه زیرساختی و امکانات از وضعیت مناسبی برخوردار است، افزود: صنایع مطرحی به ویژه در حوزه تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این شهرک صنعتی به فعالیت می‌پردازند.

عظیمی اظهار کرد: در شهرک صنعتی جهرم که ۳۹هکتار مساحت دارد، تاکنون ۵۹ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقدشده که از این تعداد ۳۱ واحد بهره‌بردار با اشتغال‌زایی ۶۳۱ نفر در مرحله فعالیت و سایر واحد‌ها نیز در مرحله ساخت‌وساز است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر