السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن (ع) بِه عِشِقِ تُو سیاه پوش شُدم،بِه یاد تُو چِشام خونً شُدنً،حُسین 

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۵۹۱
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد؛

هدفگذاری کمی حداقل 40 میلیون تن ترانزیت سالانه کالا از ایران برای افق 5 ساله

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی چالشهای حمل و نقل ریلی و نقش آن در توسعه متوازن اقتصاد ملی گفت:  سند  برنامه ملی ترانزیت شامل طراحی ابتکار عمل های چند جانبه منطقه ای و بین المللی و تعیین اولویت های توسعه راهگذرهای (کریدورهای) ترانزیتی با هدفگذاری کمی حداقل 40 میلیون تن ترانزیت سالانه کالا از ایران برای افق 5 ساله است.
سه‌شنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵

به گزارش بازارکار؛ اقبال شاکری نماینده مجلس و عضو کمیسیون عمران در نشست تخصصی چالش‌های توسعه حمل‌ونقل ریلی و نقش آن بر رشد متوازن اقتصاد ملی با اشاره به فرصتهای مشترک با کشورهای همسایه را در ایجاد کریدورهای استراتژیک و محرک پیشرفت متوازن اقتصادی گفت:  حمل هر ۱۰۰ تن بار ۱۰ شغل مستقیم و حدود ۵۰ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند و این امر موجب افزایش درآمد و کاهش مشکلات اجتماعی در کشورهای این مسیر خواهد شد.
شاکری با بیان اینکه دو کشور  متخاصم آمریکا و رژیم منحوس اسرائیل از تحقق این امور و تقویت قدرت و جایگاه ایران در مبادلات اقتصادی جدید جهانی که حتما متاثر از این ارتباطات اقتصادی بین کشورهای دیگر و بخصوص ایران، چین، روسیه و پاکستان و هند خواهد شد، نگرانند، اظهار کرد: این کشورها به روشهای مختلف و حتی دادن امتیاز به کشورهای دیگر بدنبال ایجاد مسیر های جایگزین برای این راه های اقتصادی و بهینه هستند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در ماده 57 برنامه هفتم پیگیری شد، مدیریت ترانزیت و لجستیک بین المللی با هدف ایجاد پیونددهی متقابل و مستحکم اقتصادی بین کشورها از طریق ایران و حضور فعال و افزایش سهم بری از زنجیره های ارزش منطقه ای و فرامنطقه ای براساس مزیت‌های نسبی مناطق مختلف کشور و مزیتهای اقتصادی جدید ایران است. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایجاد ستاد ملی ترانزیت به‌عنوان هماهنگ‌کننده و مسؤول این حوزه با تغییر سطح ریاست ستاد ، از وزارت راه و شهرسازی به رئیس جمهور ارتقا داده شد، گفت: همچنین، به منظور اطمینان از حرکت دولت بر اساس یک برنامه عملیاتی مشخص و الزام آور ، مقرر گردید طی مدت یکسال نسبت به تهیه و تصویب «سند برنامه ملی ترانزیت» اقدام گردد.
وی تصریح کرد:  این سند شامل طراحی ابتکار عمل های چند جانبه منطقه ای و بین المللی و تعیین اولویت های توسعه راهگذرهای (کریدورهای) ترانزیتی با هدفگذاری کمی حداقل 40 میلیون تن ترانزیت سالانه کالا از ایران برای افق 5 ساله است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در مصوبات بودجه 1403 با تلاش نمایندگان، وزارت راه و شهرسازی مکلف گردید با همکاری وزارت‌خانه‌های کشور، نفت و صنعت، معدن و تجارت برنامه بازسازی حداقل (۵۰) لوکوموتیو متوقف با عمر ۲۵ سال، تامین حداقل ۲۰۰ لوکوموتیو (اعم از نو و کارکرده)، ۳۰۰ واگن مسافری اعم از نو و کارکرده، (۲۰.۰۰۰) کشنده (اعم از نو و کارکرده) و حداقل ( ۱۰.۰۰۰) اتوبوس و مینی بوس (اعم از نو و کارکرده) در سال 1403 را با مشارکت بخش خصوصی و استفاده از  اعتبارات در نظر گرفته شده، تهیه و به تصویب هیئت وزیران برساند.:  سند  برنامه ملی ترانزیت شامل طراحی ابتکار عمل های چند جانبه منطقه ای و بین المللی و تعیین اولویت های توسعه راهگذرهای (کریدورهای) ترانزیتی با هدفگذاری کمی حداقل 40 میلیون تن ترانزیت سالانه کالا از ایران برای افق 5 ساله است.

برچسب ها:

ارسال نظرات