ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۶۰۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش اشتغال خانگی به این استان تخصیص داده شده است.
سه‌شنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

وحید وزیری راد روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بازارکار، افزود: از این مبلغ تاکنون ۹۰۰ میلیارد ریال به مرحله پرداخت رسیده و ۳۰۰ میلیارد ریال همچنان در بانک‌ها معطل است. 

وی با اشاره به سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال به‌عنوان یکی از عوامل مهم در عدم رونق تولید، گفت: بانک‌های عامل استان قم باید طی ۲ ماه آینده بقیه رقم تخصیص یافته را به متقاضیان پرداخت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، همچنین حمایت این اداره کل از مشاغل خانگی در استان را مورد توجه قرار داد و افزود: علاوه بر پرداخت تسهیلات بانکی، انجام اقداماتی همچون ارائه مشاوره‌های تخصصی به فعالان عرصه مشاغل خانگی،‌ برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه محلی به‌منظور ارائه محصولات مشاغل خانگی و تلاش برای افزایش سقف اعتبارات در این بخش، تفاهم نامه همکاری با مراکز علمی و فنی و حرفه‌ای در راه توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بهره‌مند از تسهیلات مشاغل خانگی و بازاریابی برای محصولات تولید شده در این بخش را نیز در دستور کار دارد.

وزیری راد ادامه داد: دستگاه در مساله مربوط به رصد اشتغال و ثبت اطلاعات لازم مسوولیت و رسالت قانونی دارند که تعدادی از آنها در واردکردن اطلاعات موردنظر کوتاهی داشته‌اند.

لازم به توضیح است موارد شغلی ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان که در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت می‌شود، همراه با بیمه می‌باشد.

برچسب ها:

ارسال نظرات