بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۶۴۷
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: یکهزار و ۳۴۲ طرح صنعتی در این استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و سرمایه‌گذاری یکهزار و ۴۱۰ میلیارد ریال در دست اجراست.
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

به گزارش بازارکار به نقل از قدس آنلاین، شاهین آذری افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی برای بیش از ۵۲ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد و حجم فعالیت‌های اقتصادی استان اصفهان افزایش چشمگیری می‌یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه حمایت از فرایند تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌ها در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان است، اظهار داشت: این استان از نظر تعداد طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد رتبه نخست کشور را دارد.

آذری اضافه کرد: طرح‌های صنعتی بر اساس پیشرفت فیزیکی و رده‌بندی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۴۵۲ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بین یک تا ۶۰ درصد نیز در استان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: ۶۲۴ فقره از این طرح‌ها ۴۱ تا ۶۰ درصد، ۵۲۳ طرح ۲۱ تا ۴۰ درصد و ۲ هزار و ۳۰۵ طرح تا ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

آذری، میزان اشتغالزایی این طرح‌ها را حدود ۱۰۱ هزار و ۹۲۲ نفر اعلام کرد و ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های صفر تا ۶۰ درصد استان اصفهان افزون بر ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت و بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

این استان یکی از قُطب‌های معدنی و صنایع وابسته به آن است و ۸۲۸ معدن با اشتغال ۹ هزار نفر و سرمایه‌گذاری ثابت ۶ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال دارد.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه این منطقه در طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و تعداد معادن کشور اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر