ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۳۷۶۸
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان عنوان کرد
مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: دولت تصمیم جدی بر اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان دارد.
دوشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرنگار بازار کار؛ فیروز شکوری با اشاره به قانون پایانه های فروشگاهی، اظهار کرد: بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، فعالان اقتصادی در سامانه مودیان ثبت‌نام کرده و هنگام فروش کالا یا ارائه خدمات از انواع مختلف پایانه‌های فروشگاهی استفاده می‌کنند که این امر، موجب افزایش شفافیت اقتصادی و عدالت اجتماعی می‌شود.

 

وی افزود: با اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی، علاوه‌ بر تعیین نرخ مالیات بر اساس فعالیت‌های اقتصادی و استفاده از کالا و خدمات، یکی از ابزارهای رسیدن به عدالت مالیاتی است.

 

این مسئول ادامه داد: این قانون مهر ماه ۱۳۹۸ تصویب شد، ولی تاکنون به علت نبود زیرساخت اجرایی نشده، اما دولت تصمیم به اجرای آن گرفته است. تشخیص مالیات اشخاص حقوقی براساس اسناد و مدارک و دفاتر و علی‌راس بود، اما در صورتی که این قانون اجرایی شود برخی مشکلاتی که در جامعه است، دیگر وجود نخواهد داشت و دلیل این امر نیز رعایت عدالت مالیاتی است.

 

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون، اصل بر صحت اطلاعات مودیان است، مگر آنکه خلاف آن ثابت شود. همچنین ماموران مالیاتی جز در مواردی که تخلفی صورت گرفته باشد، حق ندارند به محل فعالیت این مودیان مراجعه کنند. علاوه‌ بر این، مودیانی که در سامانه rcp.tax.gov.ir ثبت‌نام و از پایانه فروشگاهی استفاده می‌کنند، نیازی به پر کردن اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده و نیز ارایه فهرست معاملات فصلی ندارند و اظهارنامه عملکرد این گروه از مودیان در صورت انطباق با پایگاه اطلاعات مالیاتی، بدون رسیدگی پذیرفته می‌شود.

ارسال نظرات