بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۸۵۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس از مرکز خدمات کسب و فناوری شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز و برخی واحد‌های فناور و دانش‌بنیان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بر حمایت از واحد‌های فناور و دانش بنیان در راستای تحقق جهش تولید، ایجاد اشتغال پایدار تأکید کرد.
سه‌شنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

حسن شیخ‌نیا در جلسه‌ای که در مرکز خدمات کسب و فناوری شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز برگزار شد، گفت: حمایت از واحد‌هایی که در زمینه تولید انبوه ایده‌ها و طرح‌های فناور اقدام می‌کنند، در دستور کار مجموعه اقتصادی استان قرار دارد.

او افزود: برای حرکت در مسیر تولید پایدار، ارزش‌آفرین با تکیه بر زنجیره ارزش و توسعه صادرات نیازمند سرمایه‌گذاری، حمایت، تقویت و توسعه واحد‌های صنعتی فناور و دانش بنیان هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار کرد: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سال ۱۴۰۳ اولویت اختصاص تسهیلات و منابع نظام بانکی را به سمت تقویت، توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور سوق خواهیم داد.

او با اشاره به بازدید از واحد‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس گفت: باید در یک بازه زمانی، زمینه انتقال و استقرار این واحد‌ها در شهرک صنعتی فراهم شود تا شاهد شتاب‌بخشی به تولید و اشتغال واحد‌های دانش‌بنیان باشیم.

شیخ‌نیا با بیان اینکه در حال فراهم کردن بستر‌های لازم برای استقرار واحد‌های دانش‌بنیان و فناور در شهرک‌های صنعتی استان هستیم، گفت: در این زمینه، اراضی از طرح توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز و نیز سایر شهرک‌های صنعتی استان جهت استقرار این واحد‌ها آماده‌سازی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این نشست با تصریح اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه تولید و اشتغال نقشی غیرقابل انکاری دارد و می‌توانند خلأ‌های موجود در حوزه تولید کشور را رفع کنند، گفت: در راستای حمایت از استقرار و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور بخشی از اراضی شهرک‌های صنعی جهت استقرار این شرکت‌ها در نظر گرفته شده و در برخی شهرک‌ها نیز در حال آماده‌سازی اراضی جهت استقرار این واحد‌ها هستیم، است.

واگذاری زمین به ۳۱ شرکت دانش‌بنیان در شهرک صنعتی شیراز

سیدمسعود عظیمی با بیان این‌که فارس در سال گذشته نیز واگذاری زمین به ۳۱ شرکت دانش‌بنیان با شرایط ویژه در شهرک صنعتی بزرگ شیراز انجام شده است، گفت: حدود ۶ هکتار زمین بدون مزایده و تنها با پرداخت ۱۰ درصد از مبلغ قرارداد به عنوان پیش پرداخت و شرایط پرداخت اقساط با ۶ ماه تنفس واگذار شد که معادل ۳۳ درصد از کل اراضی واگذار شده در سال گذشته در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به شرکت‌های دانش بنیان واگذار شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: کار بررسی و پایش قرارداد‌های واگذاری به این شرکت‌ها با هدف تسریع در بهره‌برداری واحد‌های دانش‌بنیان در حال انجام است.

عظیمی تصریح کرد: شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز به‌عنوان یکی از ۷ شهرک فناوری در کشور و تنها شهرک تخصصی فناوری صنایع شیمیایی است که با هدف ایجاد بستر مناسب برای استقرار شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان و مشاوره‌ای در جوار شهرک صنعتی بزرگ شیراز راه‌اندازی شده است.

او بیان کرد: تاکنون ۲۶ قرارداد واگذاری با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در این شهرک تخصصی منعقد شده است که برخی از شرکت‌ها در آستانه بهره‌برداری قرار دارند.

عظیمی افزود: در طراحی این شهرک صنعتی، بخش‌های مختلفی برای استقرار واحد‌های آزمایشگاهی، کارگاهی، تحقیق و توسعه و ساختمان‌های چند مستاجره جانمایی و مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: بر اساس قانون، واحد‌های مستقر در شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز از معافیت‌های گمرکی مناطق ویژه اقتصادی نیز برخوردار می‌شوند.

او در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز خدمات کسب‌وکار شهرک فناوری در شهرک صنایع شیمیایی شیراز گفت: در این مرکز در حال حاضر ۳۲ شرکت مشاور و دانش‌بنیان در حوزه‌های طراحی، فنی، مهندسی، مشاوره‌ای و آزمایشگاهی مستقر شده و به فعالیت می‌پردازند.

عظیمی، یکی از فعالیت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس را حمایت و کمک به دانش‌بنیان شدن واحد‌های صنعتی و تولیدی بیان کرد و گفت: در این زمینه ۲۸۰ واحد مستعد دانش‌بنیان شدن وارد فرآیند ارزیابی شدند که ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان شدند.

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پردیس علم و فناوری در شهرک‌های صنعتی

او هم چنین از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پردیس علم و فناوری توسط این شرکت و با همکاری پارک علم و فناوری در استان خبر داد و افزود: یک سایت در شهرک صنعتی بیضا در فاصله نزدیک با مرکز استان و همجوار با آزاد راه شیراز-اصفهان برای پردیس علم و فناوری در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در فن بازار منطقه‌ای فارس به‌عنوان یکی از فن بازار‌های مطرح و موفق کشور در زمینه بستر سازی به‌منظور تبادل فناوری گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۵۱ بهم‌رسانی بین مجموعه‌ها و شرکت‌های دارای فناوری با واحد‌های صنعتی به ارزش ۱۲۰میلیارد تومان در فن بازار منطقه‌ای فارس انجام شده است.

او، نقش فن بازار در ایجاد ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های صنعتی را مهم بیان کرد و گفت: واحد‌های صنعتی نیز می‌توانند از فرصت ایجاد شده برای رفع نیاز‌های خود در حوزه تکنولوژی و فناوری استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: تاکنون ۱۱۰واحد صنعتی با عضویت در فن بازار فارس نیاز‌های خود را اعلام که برخی از آن‌ها نیز رفع شده است.

او افزود: فن بازار منطقه‌ای فارس زیر نظر شرکت شهرک‌های صنعتی فارس کارشناسایی و رفع نیاز فناورانه، بازاریابی و فروش محصولات فناورانه و جذب سرمایه‌گذار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را برعهده دارد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر