ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۸۸۵
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم، رشته طراحی لباس را کسب و کاری مهارت‌محور عنوان کرد و گفت: رشته طراحی لباس هنری کم سرمایه و زودبازده است نیاز به استعداد و البته تلاش بر رسیدن به هدف دارد.
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

حجت‌الاسلام سید محمود عرب در حاشیه آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت طراحی لباس در گفت و گو با خبرنگار بازار کار افزود: آینده شغلی طراحی لباس، روشن و افرادی با علایق خاصی طی تمرین و ممارست، می توانند این رشته را ادامه بدهند.

وی خلاقیت در سطوح بالا را یکی از نیازهای ورود به رشته طراحی لباس دانست و گفت: داشتن درک صحیح از بافت، شناخت انواع پارچه‌ها و اطلاع از بازار و نیازهای روز، داشتن مهارت‌های ارتباطی بالا،روحیه رقابتی و کار تیمی و همچنین آگاهی به فضای مُد در سطح ملی و بین‌المللی از دیگر پیش زمینه‌های طراحی لباس است .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم بر ورود، طراحی و ارائه لباس ملی ایرانیان در حوزه مد و لباس تاکید کرد و افزود: طراحان لباس با بهره گیری از فناوری‌ها و نرم‌افزارهای روز، می‌توانند با خلاقیت بیشتری در این حوزوه ورود کنند.

گفتنی است؛ نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت طراحی لباس استان قم با شرکت 57 نفر برگزار و نفرات برتر معرفی شدند.

 سن شرکت‌کنندگان بین 15 تا 35 سال بود که طی مدت زمان سه ساعت فرصت داشتند تا سه نوع مانتو اجتماع (مبتنی بر لباس اقوام)، مانتو اداری (برگرفته از نقش‌های سنتی) و مانتو مناسبتی (با ایده‌گیری از نقوش سنتی) را طراحی کنند.

در پایان این مسابقه پنج نفر از هنرآموزان و دانشجویان به عنوان نفرات برگزیده اول تا سوم (دو نفر مقام اول و دو نفر مقام سوم مشترک) معرفی شدند.

ارسال نظرات