ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۸۹۲
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پارک علم و فناوری البرز:
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی  در افتتاحیه هفدهمین گردهمایی سالانه پارک‌ها و مراکز رشد و شعب تجاری سازی جهاد دانشگاهی سراسر کشور  عنوان‌کرد؛ یکی از مثالهای موفق فرایند تبدیل علم به ثروت جهاد دانشگاهی است.
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرنگار بازارکار، دکتر محمد صادق خیاطیان، خیاطیان با اشاره به اتفاقات خوبی که در زمینه فناوری در جهاد دانشگاهی رخ داده است گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه ایجاد زیست بوم فناوری بسیار فعال بوده و اقدامات مثبتی انجام داده است‌‌. مرکز رشد، نوآوری و پارک‌های علم و فناوری نقش بسزایی در این اتفاق داشته اند. خوشبختانه یکی از مثالهای موفق فرایند تبدیل علم به ثروت جهاد دانشگاهی است.
وی ادامه داد: قاعدتا تامین مالی یک موضوع مهم در این فرایند است. صندوق نوآوری و شکوفایی در این فرایند درکنار نخبگان حضور دارد و در کنار آن نیز صندوق های پژوهش و فناوری نقش خود را ایفا می‌کنند. این دو بازوان اقتصادی زیست بوم فناوری هستند. همکاری خوبی با این صندوق ها وجود دارد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پارک علم و فناوری البرز تصریح کرد: وزارت علوم نیز به عنوان متولی پارک‌های علم و فناوری اقدامات خوبی برای حمایت از پارک‌ها بخصوص پارک علم و فناوری البرز انجام داده است.شرکت‌هایی که دانش‌بنیان باشند به صورت مستقیم و باقی نیز به کمک صندوق پژوهش و فناوری استان حمایت می‌شوند.خوشبختانه دغدغه ای برای حمایت از این شرکت‌ها نداریم و پس از افزایش چهار و نیم برابری این تسهیلات، کمک‌های دولت به شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: طی این سال‌ها زیست‌بوم جهاددانشگاهی در حوزه علم و فناوری بالغ شده است. در بیش از یک دهه اخیر موضوع رسیدن به اقتصاد مبتنی بر دانش در ادبیات فناوری نیز واردشده و یک زیست‌بوم بالغ نوآوری در مجموعه جهاددانشگاهی شکل‌گرفته است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری افزود: جهاددانشگاهی با انعطافی که دارد دست روی حل مسائل کشور گذاشته است و بارویکرد مسئله محور توانسته کارهای بزرگی انجام دهد. دکتر خیاطیان خاطرنشان کرد: قاعدتاً تأمین مالی یک موضوع مهم در فرایند تبدیل علم به ثروت است. صندوق نوآوری و شکوفایی در این فرایند در کنار نخبگان حضور دارد و در کنار آن نیز صندوق‌های پژوهش و فناوری نقش خود را ایفا می‌کنند. این دو بازوان اقتصادی زیست‌بوم فناوری هستند و همکاری خوبی با این صندوق‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: وزارت علوم نیز به‌عنوان متولی پارک‌های علم و فناوری اقدامات خوبی برای حمایت از پارک‌ها بخصوص پارک علم و فناوری البرز انجام داده است. شرکت‌هایی که دانش‌بنیان باشند به‌صورت مستقیم و باقی نیز به کمک صندوق پژوهش و فناوری استان حمایت می‌شوند. خوشبختانه دغدغه‌ای برای حمایت از این شرکت‌ها نداریم و پس از افزایش چهار و نیم برابری این تسهیلات، کمک‌های دولت‌به‌شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر نیز خواهد شد.

در ادامه این گردهمایی دکتر عزیزالله افضلی معاون هماهنگی امور اقتصادی استان البرز، بابیان اینکه این استان مهد علم و فناوری نام‌گذاری شده است، گفت: این استان به‌خصوص در حوزه کشاورزی و اقتصاد کشاورزی موفق بوده که استقرار 35 مرکز تحقیقاتی در مجموعه استان بخشی از این موفقیت‌ها است.

وی ضمن اشاره به اینکه در حوزه صنعت استان البرز بالغ‌بر 400 هزار واحد صنعتی دارای مجوز بهره‌وری هستند، افزود: 12 شهرک صنعتی مصوب و 19 لکّه صنعتی وجود دارد که مصوبه تبدیل آنها به شهرک‌های خصوصی صنعتی در دست اجراست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان البرز بر تقویت ارتباط بین دانشگاه با بخش‌های صنعتی و تجربی اقتصاد تأکید کرد و گفت: باید از این ظرفیت به شکل بهینه‌ای استفاده کرد و این ظرفیت در استان البرز وجود دارد و در خدمت مجموعه‌هایی که تلاش می‌کنند هستیم.

ارسال نظرات