بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۹۱۶
نخستین همایش ملی توسعه زیست فناوری و رشد تولید در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

به گزارش بازارکار به نقل از ایسکانیوز، مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی توسعه زیست فناوری و رشد تولید با حضور هیأت رئیسه دانشگاه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری و جمعی از استادان و دانشجویان در تالار شهید سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در آئین افتتاحیه نخستین همایش ملی توسعه زیست فناوری و رشد تولید گفت: با توجه به سند تعالی و تحول دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای کمک به معیشت خانواده‌ها تا کنون ۲۰ درصد از هزینه‌های دانشگاه را با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، هسته‌های فناور و آزمایشگاه‌های همکار محیط زیست و دامپزشکی تأمین شده است.

رحیمی افزود: مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد جزو مراکز تحقیقات با گرید یک است که برای رسیدن به این درجه علمی تاکنون تلاش فراوانی صورت گرفته است.

وی همچنین از برگزاری نخستین رویداد صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و با هدف جذب کارآموز در طرح پویش و معرفی دانش آموختگان دانشگاه به صنایع با حضور صنایع و شرکت‌های مختلف در ۵۰ غرفه در ۱۳ اسفندماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: رویداد صدرا با توجه به راهبرد‌های کلان دانشگاه و اهداف مندرج در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر توسعه فعالیت‌های فناورانه با رویکرد کارآفرینی در زیست بوم‌های محلی و منطقه‌ای و همچنین منویات مقام معظم رهبری با تأکید بر توسعه اشتغال و با هدف ایجاد ارتباط مستقیم بین دانشجویان و اعضای هیأت علمی، جامعه و صنعت برگزار می‌شود.

وی با تأکید به امید آفرینی بین جوانان، اظهار کرد: با اجرای رویداد صدرا، فرصت‌های بزرگی برای کارآفرینی در کشور به وجود می‌آید که منجر به تولید ثروت برای صاحبان کسب و کار خواهد شد و دانشجویان و نخبگان کشور باید از این فرصت‌ها برای تولید ثروت هم برای خود و هم برای کشور استفاده کنند.

عباس دوستی، رئیس سرای نوآوری گیاهان دارویی و صنایع غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هم در حاشیه برگزاری این همایش ملی گفت: بیش از ۱۰۰ مقاله به صورت پژوهشی و مروری به دبیرخانه همایش ملی توسعه زیست فناوری و رشد تولید ارسال شد که از این تعداد ۳۰ مقاله انتخاب و در قالب سخنرانی ارائه می‌شود.

وی، زیست فناوری دریا، زیست فناوری دارویی، زیست فناوری پزشکی، زیست فناوری میکروبی، زیست فناوری کشاورزی، زیست فناوری دامپزشکی، زیست فناوری و کارآفرینی، بیوانفورماتیک، نانو زیست فناوری، بازاریابی در زیست فناوری، زیست فناوری محیط زیست، زیست فناوری صنایع غذایی و زیست فناوری تولید و صادرات را از جمله محور‌های این همایش عنوان کرد.

رئیس مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بیان‌کرد: همایش ملی توسعه زیست فناوری و رشد تولید با هدف نقش زیست فناوری در توسعه صنایع مختلف اقتصادی، ارتقای کارایی و بهره‌وری در تولیدات با استفاده از فناوری‌های زیستی، معرفی نوآوری‌های زیست فناوری در صنایع مختلف، ارتباط زیست فناوری با حفاظت از محیط زیست و پایداری منابع طبیعی، چالش‌ها و فرصت‌های مرتبط با توسعه زیست فناوری و رشد تولید برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

دوستی یادآورشد: این همایش می‌تواند فرصت مناسبی برای تبادل دانش و تجربیات بین صنعتگران، دانشگاه‌ها، محققان و سایر علاقمندان به این حوزه باشد.

وی اظهارکرد: در پایان پس از ارائه مقالات توسط محققان، ازسوی هیأت داوران تعدادی مقاله و پوستر برتر انتخاب و تجلیل می‌شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر