ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۹۱۹
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: در جهاددانشگاهی ظرفیت‌های بسیاری برای خلق فناوری‌هایی که می‌تواند سریعاً بازار خود را بشناسد وجود دارد.
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

به گزارش بازارکار، دکتر سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه گردهمایی پارک‌ها، مراکز رشد، مراکز نوآوری و شتابدهی و شعب تجاری‌سازی جهاددانشگاهی سراسر کشور که امروز چهارشنبه (۹ اسفندماه) که با حضور دکتر حسن مسلمی ‌نائینی رییس جهاددانشگاهی، دکتر محمدصادق خیاطیان مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدجواد صدری مهر دستیار ویژه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر عزت اله افضلی امور اقتصادی استاندار البرز در پارک علم و فناوری البرز برگزار شد، اظهار کرد: وزارت علوم مأموریت‌های زیادی دارد که یکی از آنها توسعه فناوری و فرایند نوآوری در کشور است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این گردهمایی، بابیان اینکه به دنبال مأموریت محور کردن پارک‌های علم و فناوری هستیم، تصریح کرد: پارک‌های استانی و منطقه‌ای باید بر اساس ظرفیت و امکاناتی که دارند برای رفع مسائل استان یا محدوده‌ای که در آن قرارگرفته‌اند، گام بردارند.

وی افزود: خوشبختانه اغلب پارک‌های ما امروز به بلوغ کافی رسیده‌اند و می‌توانند به توسعه اقتصادی استانی که در آن فعالیت دارند کمک کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: مراکز فناوری و نوآوری باید چالش‌های امروز کشور را شناسایی کرده و به رفع آنها کمک کنند و خود را صرفاً به ایده پردازی و ارائه طرح محدود نکنند و مثل سایر کشورها به سمت تولید محصول پیش بروند.

دکتر محمدعلی‌نژاد در ادامه گفت: برخی از مراکز فناوری در دنیا ترکیبی از چند حوزه هستند که یکی از اقداماتی که در جهاددانشگاهی می‌توان انجام داد همین جنبش است، چراکه این نهاد مراکز فناوری و مراکز تولید فناوری را با هم دارد و جهاددانشگاهی می‌تواند مصداق این مأموریت باشد. 

وی خاطرنشان کرد: در جهاددانشگاهی ظرفیت‌های بسیاری برای خلق فناوری‌هایی که می‌تواند سریعاً بازار خود را بشناسد وجود دارد. 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه توسعه اقتصاد دانش بنیان یکی از مهم‌ترین اهداف این معاونت است، گفت: به همین دلیل سامانه جریان اقتصادی نوین(جان) از مدتی قبل باهدف جلوگیری از خروج ارز، حمایت از فناوری‌های داخلی و رونق تولید و محصولات را آغاز کرده است.

دکتر محمدعلی‌نژاد با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما در معاونت فناوری موضوع مالکیت معنوی است، گفت: تصمیم داشتیم دبیرخانه‌ای برای ترویج این موضوع در مجموعه معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم ایجاد کنیم که با بررسی ظرفیت‌های جهاددانشگاهی این موضوع به پارک علم و فناوری البرز این نهاد، واگذارشده است و به دنبال ترسیم زیست بودم این حوزه هستیم.

ارسال نظرات