ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۹۳۰
در نهمین نشست کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی مشهد که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد، طرح توجیهی پیشنهادی ایجاد مرکز نوآوری و ایده‌پروری سلامت دانشکده علوم پزشکی مشهد و کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی استان بررسی شد؛ این طرح به جهت استقرار واحدهای نوآور در صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است.
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی خراسان رضوی، «مرتضی کرباسی»، رئیس کمیسیون سلامت اتاق مشهد در ابتدای این نشست اظهار کرد: ایجاد مرکز نوآوری و ایده‌پردازی سلامت به همت دانشگاه علوم پزشکی و با توجه به نیاز زیست‌بوم در حوزه سلامت دیجیتال، تجهیزات پزشکی، دارو، نرم‌افزارها و استارت‌آپ‌های حوزه سلامت در دستور کار قرار گرفته است. این مرکز در حوزه فعالیت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و خدمات فنی و مهندسی پزشکی با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان می‌تواند راهگشای خوبی برای استفاده بهینه از زیرساخت‌ها باشد.

وی یادآور شد: کمیسیون سلامت اتاق مشهد نیز در حوزه اقتصاد سلامت استان و در راستای تدوین سند اقتصاد سلامت خراسان رضوی، به دنبال ایجاد مرکز نوآوری و ایده‌پردازی است. برای تحقق این مهم می‌توانیم از ظرفیت مراکز رشد در پارک‌ها، مراکز نوآوری و تجربه انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی استفاده کنیم. در واقع این مرکز می‌تواند مکانی برای حضور بخش خصوصی و کارآفرین واقعی در این عرصه باشد.

کرباسی افزود: اقلام زیادی در حوزه تجهیزات پزشکی وجود دارد که در کشور ساخته نشده و مورد نیاز است؛ که متاسفانه وارداتی و ارزبر می باشد. مرکز R&D و نوآوری در شرکت‌ها در حوزه استارت‌آپ‌ها و هوش مصنوعی می‌تواند در حوزه ساخت این تجهیزات تاثیرگذار باشد؛ البته قبل از هر چیز، باید زیرساخت‌ها و اعتبارات مورد نیاز برای تحقق این مهم فراهم شود.

وی با اشاره به تبیین طرح سفیران سلامت ایران با هدف نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو در کمیسیون سلامت اتاق مشهد گفت: در صورت موافقت دانشگاه علوم پزشکی می‌توان این طرح را با تعامل و همکاری دانشگاه و کمیسیون پیش برد. این طرح با مشارکت شرکت‌ها، سرمایه گذاران، پشتیبانان و خیرین حوزه سلامت آغاز خواهد شد. بدین طریق از یکسو فرآیند حل مشکلات و چالش ها در این عرصه تسهیل می‌شود و از سوی دیگر، بخش خصوصی می‌تواند در حوزه تجهیزات پزشکی مربوط به اهدای عضو و بحث تکمیل حوزه درمان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی ورود کند.

ارسال نظرات