ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۳۹۵۰
مدیر کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان قم، گفت: نداشتن مهارت های مورد نیاز بازار کار سبب شده فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شغل متناسب با رشته تحصیلی خود را پیدا نکنند.
شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

به گزارش بازار کار، حجت الاسلام سیدمحمود عرب روز شنبه 12 اسفندماه در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد قم، با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات را تکیه بر اقتصاد دانش بنیان بیان کرد .

وی افزود : ستون اقتصاد دانش بنیان، زیست بوم فناوری و نوآوری کشور است که در این بین، جای آموزش های غیر رسمی مهارتی جهت تربیت نیروی ماهر خالی است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان قم، با اشاره به طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، گفت:  بر اساس اطلاعات و پژوهش های انجام شده در خصوص وضعیت اشتغال، نرخ بیکاری دانش آموختگان رو به افزایش است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد قم، ادامه داد: ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﻧﺴﺠﺎم ﺑﺨﺸﻲ ﺑﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎي ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزي داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن ﺑﺮاي ﻛﺴﺐ آﻣﺎدﮔﻲﻫﺎي ﻻزم و ﺑﺮاي ورود ﺑﻪ ﺑﺎزار اﺷﺘﻐﺎل ﻛﺸﻮر و ﻧﻴﺰ در ﺧﺼﻮص ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ اﺷﺘﻐﺎل ﻓﺮاﮔﻴﺮ و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻃﺮح ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزي ﻣﻬﺎرﺗﻲ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن و مرکز ﻣﻬﺎرت آﻣﻮزي و ﻣﺸﺎوره ﺷﻐﻠﻲ-آﻣﻮزﺷﻲ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن (TMC) این مهم انجام شد.

وی توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در راستاي برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه ای و گسترش فناوری های نوین، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام ماموریت ها و تکالیف سازمانی و کمک به ایده یابی و رشد و توسعه استارت آپ ها و کسب و کارهای خلاقانه را از اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد.

ارسال نظرات