بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۹۷۴
استاندار مرکزی گفت: باید صحت سنجی اطلاعات اشتغال در پایان سال در سامانه رصد مدنظر قرار گیرد.
شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز_ شنبه دوازدهم اسفند_ در جلسه شورای اشتغال استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی در زمینه تولید و اشتغال دارای جایگاه مطلوبی است و همه دستگاه‌ها وظیفه دارند به حفظ این رتبه کمک کنند.

وی با بیان اینکه درخواست اصلی ما در استان، توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است، افزود: برخی دستگاه‌ها مانند بسیج سازندگی و بنیاد علوی به خوبی تعهدات خود را در این زمینه محقق کرده‌اند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تحقق صد درصدی به معنی توقف ثبت اشتغال نیست و باید هر آنچه تلاش برای اشتغال صورت می‌گیرد، ثبت شود.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها هنوز با تعهدات خود فاصله دارند و باید وضعیت آن‌ها تعیین تکلیف شود افزود: با پیگیری عملکرد‌ها می‌توان به نتایج مثبت رسید.

وی تاکید کرد: رفع مغایرت حدفاصل ثبت اشتغال تا صحت اطلاعات الزامی است، خوشبختانه با تلاش استان امسال رتبه اشتغال به شکل محسوسی بهبود یافته است.

استاندار مرکزی گفت: در پاییز امسال و در آخرین گزارش نرخ بیکاری در استان از ۸.۱ درصد سال گذشته، به ۶.۳ درصد کاهش یافته و فاصله با میانگین نرخ بیکاری کشور هم افزایش داشته است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه باید صحت‌سنجی اطلاعات اشتغال در پایان سال در سامانه رصد مدنظر قرار گیرد ادامه داد: سال گذشته در شاخص ترکیبی اشتغال رتبه دوم را کسب کردیم و امسال هم جایگاه مناسبی را در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه در بهبود فضای کسب و کار نیز رتبه نخست همچنان متعلق به استان مرکزی است گفت: تعدادی از بانک‌ها عملکرد پیش تازانه‌ای دارند و تعهدات خود را اجرایی کرده‌اند و از همه بانک‌ها انتظار نظارت بر تسهیلات اعطایی را داریم تا این تسهیلات در جای اصلی خود هزینه شود و به اشتغالزایی ختم شود.

استاندار مرکزی افزود: بانک‌ها باید در اجرای تعهدات خود مصمم و پر تلاش باشند، خواسته اصلی ما در استان توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است البته رده بندی‌ها در استان نیز اقدام مثبتی است و نشان از تلاشی همدلانه دارد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه همه بخش‌ها ارکان استان هستند و کم کاری یک بخش در کل استان تأثیرگذار است خاطر نشان کرد: روند اجرای مصوبات در استان مطلوب است و بخشی از اجرای مصوبات مربوط به بانک‌هاست.

وی افزود: باید بانک‌ها روند اجرای مصوبات این ستاد را بررسی کنند، تا امروز مانعی در اجرای مصوبات دیده نشده است و باید دلایل عدم تحقق آن‌ها نیز بررسی شود.
دولت برنامه‌های خود در حوزه تسهیلات و انواع وام‌ها را دنبال می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی هم با اشاره به هماهنگی مطلوب دستگاه‌ها و نهاد‌های اقتصادی استان با معاونت اقتصادی استانداری مرکزی گفت: دولت با همه مشکلات، در تمام حوزه‌ها فعال است.

حسن میرزاخانی اظهار کرد: دولت سیزدهم برنامه‌های خود در حوزه تسهیلات و انواع وام‌ها را دنبال می‌کند.

وی افزود: با وجود کاهش نرخ تورم، اما تعویق در پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال، تأثیرات خاص خود را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی تصریح کرد: باید سیاست‌های دولت را به درستی محقق کنیم و متقاضیان را در اسرع وقت به منافع اقتصادی خود برسانیم.
پرداخت ۷۹ درصدی تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی

جمشید امیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از پرداخت ۷۹ درصدی تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه هشت بانک، مسئول پرداخت این تسهیلات بوده‌اند اظهار کرد: امسال در مجموع و به صورت میانگین ۷۹ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی معادل ۱،۱۶۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: امسال میزان تعهد استان در زمینه اشتغالزایی بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۹۶ مورد بوده است که تا امروز بالغ بر ۱۶ هزار و ۳۴۵ شغل در استان ثبت شده و این هدف گذاری به میزان ۱۴۹ درصد در استان تحقق یافته است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر