بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۰۰۱
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اعلام کرد:
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش ۳۴ درصدی صادرات در استان طی ده ماه ابتدایی امسال خبر داد.
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱

 ناصر تبیانیان در پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که در استانداری برگزار شد با اعلام این خبر گفت: در ده ماه ابتدایی امسال بیش از ۲۹۰ هزار تن کالا به ارزش حدود ۱۲۰ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، از نظر ارزشی ۳۴ درصد و از نظر وزنی ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: صادرات در استان سمنان طی این مدت توسط ۱۳۸ شرکت و بنگاه اقتصادی استان به ۳۹ کشور دنیا انجام شده است و متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی در استان طی این مدت، ۴۱۲ دلار است .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان سمنان اظهار داشت: همچنین طی این مدت در حدود ۳۱ هزارتن کالا به ارزش حدود ۱۹۷ میلیون دلار از ۲۸ کشور جهان نظیر ترکیه ، چین ، ازبکستان ، ایتالیا ، آلمان ، بلژیک ، هلند ، امارات متحده عربی و غیره به گمرک استان وارد شده است.

ناصر تبیانیان اضافه کرد: در این جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسات قبل پیرامون مشکلات صادراتی دو واحد تولیدی صنعتی استان بحث و بررسی شد و در جهت رفع موانع موجود و حل مشکلات صادراتی این واحدها تصمیماتی اتخاذ شد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر