بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۰۳۷
مدیرکل فنی و حرفه ای استان زنجان عنوان کرد
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: به اشتغال و شکوفا شدن استعداد جوانان از نتایج اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است.
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرنگار بازار کار؛ محمدرضا انصاری با اشاره به اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی یکی از تاکیدات اصلی مقام معظم رهبری است که ایشان تاکید دارند باید کاری کنیم که کشور در مقابل تحریم‌ها مصونیت یابد و در این‌ حوزه وظیفه ما این است که چشم به دست بیگانگان ندوزیم.

 

وی با اشاره به نتایج مدنظر اجرای طرح اقتصاد مقاومتی به ترتیب اولویت، افزود: از مهم‌ترین این نتایج می‌توان به اشتغال و شکوفا شدن استعداد جوانان، مصرف نشدن ارز کشور برای کالاهای مصرفی، به کار افتادن پس‌اندازهای راکد، جهش صادرات، کم شدن ناهنجاری‌های اجتماعی، ایجاد نشاط و استفاده از ظرفیت‌های مردمی کشور اشاره کرد.

 

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌ها و کوتاه مدت و بلند مدتی در اجرای سیاست‌های ابلاغی داشتیم، ادامه داد: از مهم‌ترین برنامه‌های بلندمدت می‌توان به تکیه بر مردم، مقاوم کردن اقتصاد، اقتصاد دانش‌بنیان، کاهش وابستگی به نفت و از برنامه‌های کوتاه‌مدت نیز می‌توان به حمایت از تولید ملی، مدیریت منابع اداری، مدیریت مصرف، استفاده حداکثری از زمان و منابع و حرکت بر اساس برنامه اشاره کرد.

 

 مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان زنجان به اهمیت آموزش مهارت به افراد اشاره و اظهار کرد: از آموزش‌های نظری نباید غافل شد؛ اما مهارت‌آموزی به افراد جامعه ابعاد و نتایج مثبت اقتصادی دارد. اگر آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای برگرفته از تقاضای بازار کار باشد و کارفرمایان، کشاورزان و صنعت‌گران نیازهای خود را اعلام کنند، می‌توان مؤثرترین نوع آموزش فنی‌ و حرفه‌ای را ارائه داد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر