بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۰۴۴
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با رویکرد توسعه متوازن و پایدار به همت اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

صمد یوسفی اصل در گفت وگو با بازار کار، با اشاره به برگزاری هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با رویکرد توسعه متوازن و پایدار به همت اتاق بازرگانی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت ارتباط بین صنعت و دانشگاه در دنیای کنونی به عنوان یکی از مؤلفه‌های تاثیرگذار در رشد اقتصادی هر کشوری، این همایش به همت اتاق بازرگانی زنجان و با همکاری سایر سازمان‌ها، اسفندماه سال‌جاری در استان زنجان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در زنجان با رویکرد توسعه متوازن و پایدار برگزار می‌شود که با در نظر داشتن اهمیت آموزش و ارتقای دانش جامعه دانشجویی و آماده کردن آنان برای حضور در بازار کار، یکی از اهداف و محورهای اصلی این همایش به "نقش دانشگاه و صنعت در تامین نیروی انسانی کارآمد" اختصاص یافته است.

 

این مسئول ادامه داد: همچنین با توجه به اهمیت موضوع ارتباط بین صنعت و دانشگاه و استفاده از همه تجارب گذشته و بررسی موانع شکل‌گیری موثر ارتباط بین این دو نهاد طی سال‌های گذشته، "آسیب‌شناسی تعامل صنعت و دانشگاه و نقش اتاق بازرگانی در تسهیل این حوزه" از دیگر محورهای برگزاری آن در نظر گرفته شده است.

 

"یوسفی اصل تصریح کرد: مدل‌های تعامل صنعت و دانشگاه و تجربه سایر کشورها" بر حسب نتایج مثبت در شکل‌گیری این ارتباط موثر در سایر کشورها و "نقش و جایگاه فناوری‌های نوین (هوش مصنوعی و ...) در تسهیل تعامل صنعت و دانشگاه" بر اساس پیشرفت و حرکت پر شتاب دنیا در حوزه فناوری‌های نوین از دیگر محورهای برگزاری هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در زنجان است.

 

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان یادآور شد: جایگاه مسئولیت اجتماعی و نقش آن در توسعه فضای اقتصادی، بویژه در دنیای امروز بیش از پیش قابل توجه است؛ چرا که می تواند موجب نزدیکی و پیوند گرو‌ه‌‌های مختلف جامعه با رویکرد خلق اعتماد و باورپذیری برای رفع نیازها و تحقق خواسته‌ها شود، بنابراین "مسئولیت اجتماعی صنعت و دانشگاه در قبال همدیگر" نیز از جمله محورهای دیگر این همایش است.

 

هشتمین دوره همایش تعامل صنعت و دانشگاه که برنامه‌ریزی آن از چند ماه گذشته آغاز شده و در سطح ملی در ۱۶ و ۱۷ اسفند سال جاری و با همکاری موسسه آموزشی پژوهشی اتاق بازرگانی ایران برگزار می‌شود.

 

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر