بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۰۴۵
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: گفت: واحدهای تولیدی دارای ظرفیت صادرات و اشتغالزایی بالا مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

اکبر ابدالی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار کار، افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی که توان ایجاد ظرفیت صادرات و اشتغال‌زایی بالا را دارا باشند، از حمایت‌ها و مشوق‌های لازم برخوردار خواهند شد.
وی ادامه داد:‌ در راستای راهبرد توسعه صادرات استان، تلاش کردیم تا صدور مجوز و حمایت از فعالیت طرح‌های صنعتی که محصولات تولیدی آن‌ها ظرفیت صادرات دارد و می‌تواند در بازارهای بین‌المللی با نمونه‌های مشابه رقابت کند، در اولویت برنامه‌های کاری اداره کل صمت قم باشد.

به گفته وی؛ درهمین رابطه طی ۲ سال گذشته تعداد ۲۴ نمایشگاه با هدف معرفی کالاهای صادراتی قم در این استان ترتیب یافته ‌است و بازرگانان کشورهای مختلف جهان در قالب هیات‌های تجاری با حضور در این نمایشگاه‌ها با ظرفیت‌های صادراتی استان قم آشنا شدند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم، سیاست‌های دولت سیزدهم در لزوم افزایش میزان صادرات، را مورد توجه قرار داد و گفت: طی ۲ سال گذشته از دولت سیزدهم، ۷۴۷ میلیون دلار صادرات از این استان انجام شد که این موضوع نشان دهنده اهتمام دولت به توسعه تجارت خارجی و افزایش حجم صادرات است.

 ابدالی ادامه داد: در این راستا حوزه بازرگانی خارجی در اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم نیز به صورت مستمر وضعیت صادرات استان را رصد و راهکارهای لازم برای توسعه فعالیت‌های تجاری را به‌کار می‌گیرد. 

براساس آمار ارائه شده، امسال بیش از ۳۱ کشور در نقاط مختلف جهان عمده هدف صادراتی کالاهای تولید شده در قم بودند و فعالان اقتصادی استان توانسته‌اند در رقابت با شرکت‌های خارجی، محصولات خود را در بازارهای مطرح بین‌المللی عرضه کنند.

صادرکنندگان قمی در این مدت توانسته‌اند بالغ بر ۳۵ نوع محصول متنوع را به کشورهای مختلف جهان صادر کنند که این مساله نشان دهنده پویایی حوزه تجارت استان است و امید است در سال‌ آینده این روند با افزایش چشمگیر محصولات و کشورهای هدف صادراتی دنبال شود.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر