بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۰۶۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خبر داد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ایجاد ۱۲ هزار و ۳۴۲ فرصت شغلی برای استان سمنان در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شد که تاکنون حدود ۱۶ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی برابر با ۱۳۶ درصد تعهد محقق شده است.
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

جعفر کاشانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۳۶ درصد از تعهد اشتغال این استان مربوط به سال ۱۴۰۲ با تلاش و همگرایی بخش‌های مختلف تاکنون محقق شد. 

وی گفت: ایجاد ۱۲ هزار و ۳۴۲ فرصت شغلی برای استان سمنان در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شد که تاکنون حدود ۱۶ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی برابر با ۱۳۶ درصد تعهد محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان ادامه داد: بیشترین فرصت شغلی ایجاد شده در استان سمنان مربوط به ۱۴۰۲ در رسته‌هایی از جمله خدمات، کشاورزی، صنعت و معدن محقق شد.

کاشانی تصریح کرد: ۴۴ درصد اشتغال ایجادشده در استان سمنان از ابتدای امسال تا کنون در زمینه خدمات، ۲۶ درصد در زمینه صنعت و معدن و ۳۰ درصد مربوط به بخش کشاورزی است.

این مسوول بیان کرد: هر فردی که مشمول بیمه تامین اجتماعی و قانون کار شود و در ۱۲ ماه سال دارای شغل باشد، به عنوان ایجاد یک فرصت شغلی درنظر گرفته می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: فرصت‌های شغلی ایجادشده از طریق ارسال پیامک، تماس تلفنی و یا حضور در محل فعالیت بررسی و راستی آزمایی و صحت‌سنجی می‌شود.

نرخ بیکاری استان سمنان در پاییز ۱۴۰۲، با یک و نیم درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به پنج و هشت دهم درصد رسید.

بر پایه داده‌های مرکز آمار ایران، پس از استان‌های مازندران با نرخ پنج و یک دهم درصد، خراسان رضوی با نرخ پنج و سه دهم، تهران با پنج و چهار دهم درصد، خراسان جنوبی با نرخ پنج و پنج دهم درصد و ایلام با نرخ پنج و هفت دهم، سمنان با نرخ پنج و هشت دهم، کمترین نرخ بیکاری کشور را در تابستان ۱۴۰۲ تجربه کرد.

از جمله عوامل کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان می‌توان به اهتمام بر احیای واحدهای تولیدی راکد طی ۲ سال گذشته اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر