بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۰۶۵
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان سمنان از جابه‌جایی نزدیک به ۱۰ میلیون تن انواع کالا در ۱۱ ماه گذشته در این استان خبر داد.
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

غلام‌رضا طحان امروز (۱۴ اسفند ماه) با اشاره به آمار تناژ جابه‌جایی کالا در این استان، اظهار کرد: از ابتدای امسال، در مجموع بیش از ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تن انواع کالا از مبدا شهرستان‌های استان سمنان جابه‌جا شده است. این کالاها از طریق صدور ۶۱۲ هزار بارنامه توسط رانندگان و فعالان حمل و نقل جاده‌ای در استان به مقاصد مختلف در سراسر کشور بارگیری شده است.

وی از فعالیت ۸۶ شرکت برای حمل و نقل کالا در این استان خبر داد و گفت: در مجموع بیش از ۴۶۱۰ ناوگان و ۳۳۹۶ راننده در سطح استان سمنان فعالیت دارند.

طحان با اشاره به کاهش متوسط عمر ناوگان باری در این استان در چند سال اخیر با حمایت‌های دولت، بیان کرد: متوسط عمر ناوگان باری در کشور ۲۵ سال است، این در حالی‌ است که این شاخص در استان سمنان ۲۳ سال است.

وی از برخورد با هرگونه اضافه تناژ بار خبر داد و با بیان اینکه میزان حمل بار قانونی کامیون‌ها براساس مندرجات کارت ناوگان باری تعیین می‌شود، اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان برابر مقررات با هرگونه تخلف در این بخش برخورد می‌کند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه گشت‌های کنترل و نظارت در راهداری استان فعالند، افزود: برخورد با متخلفان دارای اضافه‌بار در محورهای استان توسط همکاران ما در گشت‌های کنترل و نظارت با جدیت انجام می‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از اضافه تناژ بار، گفت: حمل بار اضافی موجب سخت‌تر شدن کنترل کامیون و در نتیجه کاهش ایمنی سفر و احتمال تصادف خواهد شد.

او افزود: گشت‌های کنترل تخلف‌های اضافه تناژ در بیشتر محورهای مواصلاتی این استان و با حضور همکاران راهداری و کارشناسان معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری استان و با همراهی پلیس راه و دیگر نهادهای مسؤول فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر