ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۴۱۵۴
با هدف گسترش نقش زنان در رونق تولید و توسعه اقتصاد استانی
نخستین همایش کارآفرینی بانوان نیمروز با هدف بسط و گسترش نقش زنان در رونق تولید و توسعه اقتصاد استانی و منطقه‌ای در شهرستان نیمروز سیستان و بلوچستان برگزار شد.
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان شامگاه سه شنبه در این همایش گفت: اخیر پنج همایش کارآفرینی بانوان در شهرستان های ایرانشهر، چابهار . هیرمند ، نیمروز و زاهدان با رویکرد افزایش سهم بازار ، توسعه کسب و کار ، تولید محصول مبتنی بر نیاز بازار برگزار شد.
زهرا ابراهیمی ادامه داد: بانوان همواره ثابت کرده‌اند که از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه‌های مختلف برخوردارند و برای دستیابی به توسعه پایدار و پیشرفت اقتصادی لازم است تا از سرمایه انسانی بانوان جامعه بهره برد.
وی افزود: مهمترین اصل در این که بتوان از ظرفیت بانوان استفاده کرد این است که بانوان ابتدا به خودباوری رسیده و توان خویش را محدود به فعالیت‌های خاص نکنند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: موفقیت زنان کارآفرین در جوامع نه ‌تنها از لحاظ اقتصادی برای آنها سودمند است، بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی زیادی برای اقشار مختلف جامعه در پی دارد.
وی گفت: یکی از مهمترین معیارها جهت سنجش درجه‌ توسعه ‌یافتگی کشورها میزان اهمیت و اعتباری است که بانوان دارند و نقش این قشر در توسعه رابطه مستقیمی با توسعه‌ اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه دارد .

ابراهیمی افزود: زنان کارآفرین شهرستان نیمروز در بخش‌های مختلف من جمله گردشگری ، صنایع دستی، پارچه بافی ،تولید فرش دستبافت و... توانسته‌اندگام‌های موثری در تولید و ایجاد اشتغال برداشته و علاوه بر کسب درآمد برای خود و سایر افراد، اقتصاد شهرستان را نیز با رونق همراه کنند.
مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز با توجه به فضای مناسبی که ایجاد شده است بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقش موثر زنان در حوزه توسعه به‌ ویژه توسعه اقتصادی هستیم.

ارسال نظرات