بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۱۵۶
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: ۱۰ هزار و ۶۳۱ تن از ابتدای امسال به جمعیت بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان همدان اضافه شده است.
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲

به گزارش بازارکار، جواد جمور روز چهارشنبه مرکز همدان افزود: هم‌اینک ۸۳۱ هزار و ۶۳۶ تَن معادل ۴۷.۸ درصد از جمعیت استان همدان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند
وی اظهار کرد: امسال ۱۰ هزار و ۶۳۱ تن به جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اضافه شده که نسبت به دی‌ماه ۱۴۰۱ نزدیک به ۱.۲ درصد افزایش یافته است.
جمور تصریح کرد: تعداد بیمه‌شدگان اصلی در استان همدان به ۲۷۲ هزار و ۲۶۶ تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۱ درصد رشد داشته است.
وی عنوان کرد: موضوع آمار اشتغال و بیمه شدگان تامین اجتماعی ۲ مقوله جدا از هم است و اشتغال از نگاه تامین اجتماعی باید پیوسته باشد و آمار ایجاد اشتغال با افراد بیمه شده قابل قیاس نیست.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان تاکید کرد: این استان ۲۰ هزار و ۶۰ بیمه شده با عنوان کارگر ساختمانی دارد.
وی با اشاره به اینکه شتاب بازنشستگی در حال رشد است، بیان کرد: ۶ هزار و ۵۳۴ تن در طول یک سال گذشته در استان همدان بازنشست شده‌اند و ماهانه از تامین اجتماعی حقوق دریافت می‌کنند.
جمور بیان کرد: روزانه بین ۲۳ تا ۳۰ نفر در استان همدان بازنشست می‌شوند در حالی‌که به طور میانگین روزانه ۳.۵ تن به مجموعه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی اضافه می‌شوند.
وی افزود: در ۱۰ ماهه سال گذشته یک هزار و ۸۸۷ تن از مزایای بیمه بی‌کاری استفاده کردند که امسال با تدابیر استاندار همدان جهت فعال کردن واحدهای صنعتی نیمه تعطیل، این آمار در دی ماه به یک هزار و ۸۰۳ تن کاهش یافت.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان همدان تصریح کرد: سیاست‌های دولت سیزدهم برای فعال کردن واحدهای نیمه تعطیل و دستور استاندار همدان برای حفظ سطح اشتغال، باعث کاهش آمار بیمه بی‌کاری در استان همدان شده است.
وی ادامه داد: افراد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌توانند با استفاده از برنامه کاربردی "تامین من" و همچنین پایگاه اینترنتی www.tamin.ir از ۵۹ خدمت غیر حضوری استفاده کنند.
جمور خاطرنشان کرد: سامانه ارتباطی ۱۴۲۰ یکی از اقدامات موثر سازمان است که ارتباط ۲ سویه به مشترکان را افزایش می‌دهد.
به نقل از ایرنا، وی افزود: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد غیردولتی عمومی است، استقلال مالی دارد و از بودجه‌های دولتی استفاده نمی‌کند.
مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: هرگونه تفاهم‌نامه‌ها و دستمزدهای صوری برای گرفتن پول به ناحق از بیمه تامین اجتماعی حق‌الناس محسوب می‌شود و با موارد این‌چنینی به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر