ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۴۱۸۳
مدیرکل کمیته امداد استان تهران اعلام کرد: طی ۱۱ ماه گذشته، ۱۱ هزار و ۱۷۷ وام اشتغال، ۱۰ هزار و ۷۵ فرصت شغلی، ایجاد و فراهم شده است.
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

همکاری 62 درصدی بانک ها در زمینه اعطای تسهیلات؛  اعحدود هزار وام اشتغال به مددجویان در استان تهران

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری امروز خود که ۱۶ اسفندماه در محل اداره‌کل کمیته امداد تهران، با حضور معاون این اداره کل برگزار شد، از همکاری خوب دستگاه ها و صنایع در زمینه کاریابی و اشتغال مددجویان کمیته امداد استان تهران خبر داد.

به گزارش بازارکار، در ابتدای این نشست، پرپنچی طی سخنانی بیان کرد: مؤسس و فرمانده اصلی فعالیت کمیته امداد شخص امام راحل(ره) بودند که با صدور فرمان تاریخی خود در ۱۴ اسفندماه سال ۱۳۵7 زمینه تشکیل کمیته امداد و خدمت به محرومان را فراهم کردند. امیدواریم بتوانیم در این ماه‌های مبارک، خدمات خوبی را در راستای کمک به جامعه هدف داشته باشیم.

وی افزود: طرح اطعام مهدوی امسال برای پنجمین سال متوالی از روز میلاد امام زمان(عج) آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد که در این زمینه تاکنون ۳۵۰ آشپرخانه مهدوی فعال شده است. همچنین، در این زمینه و طی سال گذشته تعداد ۲۳۰ هزار سبد کالا، سه میلیون پرس غذا و ۴۵۰ میلیارد تومان توزیع شده است که امسال سعی داریم این موارد را با افزایش ۳۰ درصدی در کل استان انجام دهیم.

79 درصد خانوار های تحت پوشش امداد زنان سرپرست خانوار هستند

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازارکار گفت: 79 درصد خانوار های تحت پوشش امداد زنان سرپرست خانوار هستند و 80 در صد آنها نیز جوان هستند.

وی درباره به کار گماری از طریق کاریابی ها و مراکز و بنگاه صنعتی و اقتصادی نیز گفت: 3941 نفر از طریق کاریابی ها و این مراکز به کار گماری شده اند و کمیته امداد نیز در پرداخت حق بیمه 340 نفر از آنها نقش داشته است.

۷۷ هزار و ۲۲ خانوار از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند
پرپنچی بیان کرد: در حال حاضر ۷۷ هزار و ۲۲ خانوار را به صورت موردی و دائم تحت پوشش داریم که چهار هزار و ۲۶۶ خانوار از یک یا چند خدمت و ۷۷ هزار خانوار هم به صورت دائم از خدمات کمیته امداد استان استفاده می‌کنند. جمعاً بیش از ۸۱ هزار و ۲۸۸ خانوار را حمایت می‌کنیم که تعداد ۱۴۵ هزار و ۴۰۹ نفر را شامل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از ارایه ۱۱ هزار و ۱۷۷ وام اشتغال به مددجویان کمیته خبر داد و گفت: امسال برای ۳۰۹۴ نفر نیز جشن خودکفایی گرفته شده است.

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری اظهار داشت: پویش اطعام مهدوی در پنجمین سال خود در روز میلاد امام زمان شروع شد و در سال جاری ۳۵۰ آشپزخانه مهدوی فعال شده است.

وی افزود: در سال گذشته ۳ میلیون پرس غذا و ۲۳۰ هزار سبد کالا تهیه و توزیع شد. همچنین حدود ۴۵۰ میلیارد تومان میزان کمک خیران بود. سعی داریم این اقدامات با افزایش ۳۰ درصدی در کل استان انجام شود.

پرپنچی ادامه داد: ۸۱ هزار و ۲۸۸ خانوار تحت پوشش امداد هستند که به صورت موردی و دائم خدمات دریافت می‌کنند. البته ۴۲۶۶ خانوار یک یا چند خدمت دریافت می‌کنند و ۷۷ هزار و ۲۲ خانوار به صورت دائم از خدمات بهره می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران اظهارداشت: بیشترین مشکل خانواده‌ها در سبد هزینه‌ای بحث مستأجران است که حدود ۳۳ هزار مستأجر تحت پوشش هستند که ۲۱ هزار و ۷۳۶ مورد اجاره و ودیعه مسکن کمک شده است. همچنین ۷۵۰۰ مورد کمک در زمینه تأمین لوازم ضروری منزل صورت گرفته است.

وی در مورد فرانشیز و خدمات درمانی ۷۳ هزار و ۲۷۳ مورد کمک هزینه فرانشیز پرداخت شده است، یادآور شد: به ۳۰۱۶ بیمار صعب‌العلاج کمک شده است.

خودکفایی ۳۰۹۴  خانوار و اضافه شدن هزار خانواده نیازمند به امداد استان تهران

پرینچی درباره اشتغال و خودکفایی مددجویان گفت: تا پایان ۱۱ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۱۷۷ وام اشتغال پرداخت و ۱۰ هزار و ۷۵ فرصت شغلی فراهم شده است. همچنین ۲۵۲۵ نفر از راهبری شغلی و ۱۰ هزار و ۸۵۰ نفر از آموزش رایگان فنی و حرفه‌ای استفاده کرده‌اند. همچنین امسال برای ۳۰۹۴ نفر نیز جشن خودکفایی گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به اقدامات این استان در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۶۳ مورد خرید ساختمان و ۱۲۲۳ مورد تعمیرات ساختمانی انجام شده است.

وی تعداد دانش آموزان تحت پوشش امداد استان تهران را ۲۱ هزار و ۹۰۵ نفر و همچنین تعداد دانشجو و طلبه تحت پوشش را هزار و ۲۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: ارزش خدماتی که تاکنون به این افراد پرداخت شده معادل ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان است و در ۱۱ کانون فعال ۶ هزار و ۶۲۳ دانش آموز حضور داشته‌اند.

پرپنچی در ادامه در خصوص خدمات مشاوره‌ای نیز گفت: ۱۸ هزار و ۳۹۴ مورد خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است. ۱۹ هزار و ۸۹ مددجو از برنامه آموزش خانواده نیز استفاده کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: توزیع ۲۱ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان و همچنین توزیع ۲۱ هزار بسته برای استان‌های معین مانند سیستان بلوچستان خراسان جنوبی و … صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایتام و محسنین تحت پوشش نیز توضیح داد: ۲۷ هزار و ۹۹ نفر تحت پوشش هستند و ۷۷ هزار و ۹۰۲ حامی داریم. تاکنون حامیان در بحث اکرام ۳۱۶ میلیارد تومان کمک کردند.

پرپنچی ادامه داد: ۲۴۱ هزار و ۹۳۰ صندوق خانگی متوسط و اماکن داریم که صدقات نقد در سال جاری حدود ۷۱ میلیارد تومان و زکات و کفارات حدود ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران با بیان اینکه درآمد مبتنی بر نیاز ۳۱۱ میلیارد تومان بوده است، گفت: در مجموع میزان درآمد مشارکت‌های مردمی طی امسال ۲ هزار و ۶۳۵ میلیارد تومان بوده و همچنین ۷۲ خانه امداد در سطح استان راه‌اندازی شده است.

۱۵ هزار و ۶۵۴ مورد وام کارگشایی پرداخت شده است

وی در ادامه با اشاره به صندوق امداد ولایت گفت: ۱۵ هزار و ۶۵۴ مورد وام کارگشایی پرداخت شده و پرداخت ۲۵۶ وام خرید مسکن و ۵۰۰ وام دانشجویی و ۲۱۷۲ وام اشتغال صورت گرفته است.

پرپنچی اعلام کرد: همچنین ۲۱ اردوی جهادی برگزار شده و خدمات حقوقی و معاضدت حقوقی ۴۵۳ مورد ارائه شده است.

۱.۵ میلیارد تومان کمک به سیستان و بلوچستان

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درباره تجلیل از مددکاران بیمارستانی اظهارداشت: برای استان‌های کمتر برخورداری که معین آنها هستیم اقداماتی انجام می‌دهیم. به طور مثال در سیل سیستان و بلوچستان، ۱.۵ میلیارد تومان به صورت نقدی، ۹۰۰ دست پوشاک و ۵۰۰۰ جفت کفش برای سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن خانواده زندانیان گفت: ۲۷۹۰ خانوار زندانی نیز تحت پوشش ما هستند و از زندانیانی که از زندان خارج می‌شوند حمایت‌های پس از خروج انجام می‌شود.

پرپنچی درباره حمایت از خانواده‌های معتادان متجاهر و کودکان کار گفت: کارگروه آسیب‌های اجتماعی برای ما تکالیفی را مشخص کرده و ما افرادی که به لحاظ نیازمندی با مشکل مواجه هستند را تحت پوشش قرار می‌دهیم که به محض اعلام و معرفی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ۴۵۸ مورد حامی خارج از کشور داریم که از ۴۰۳۲ یتیم حمایت می‌کنند.

پرپنچی اعلام کرد: همچنین حدود ۸۰ درصد تحت پوشش ما زن سرپرست خانوار هستند و از این ۸۰ درصد زنان سرپرست خانوار جوان هستند. ۱۵ درصد خانوارهای تحت پوشش روستایی هستند و ۳۱ درصد خانوارهای تحت پوشش ما سالمند هستند.

ارسال نظرات