ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۴۱۹۹
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تقدیر از اقدام کمیته امداد در جمع‌آوری مجموعه خاطرات کارکنان، گفت: خاطره‌نگاری باید به دانش تخصصی در کمیته امداد تبدیل شود.
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸

به گزارش بازارکار از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، میثم لطیفی در مراسم رونمایی از مجموعه خاطرات کارکنان کمیته امداد با عنوان « از  جان و دل» گفت:  این یک کار ارزشمند و بزرگ است که باید استمرار داشته باشد.
وی با بیان اینکه خاطره‌نگاری کارکنان در همه دستگاه‌های اجرایی باید رقم بخورد، افزود: خاطره‌نگاری تصویرگر باورها، انگیزه‌ها و اراده‌های یک ملت است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه خاطره‌نگاری رسالت تصویرسازی و هویت‌بخشی را برعهده دارد، اضافه کرد: در فضای کازمندی، خاطره‌سازی غلیان احساسات و عواطف کارمندان است.
لطیفی اظهار کرد: خاطره‌نگاری فرصتی برای گردآوری داده‌های دسته اول است که می‌تواند منشاء تصمیمات صحیح برای کارگزاران باشد.
وی با بیان اینکه نباید در خاطر‌ه‌نگاری متوقف بمانیم، خاطرنشان کرد: باید از خاطره‌نگاری به تجربه‌نگاری و موردکاوی گذر کنیم.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه خاطره‌نگاری، تصویرگر قدرت نرم جمهوری اسلامی است، گفت: سالگرد تاسیس نهاد کمیته امداد فرصتی است تا آنچه بر این نهاد گذشته است به صورت تجربه ناب و اصیل در انقلاب اسلامی، وارد چرخه علم شود.
لطیفی افزود: گزیده مجموعه خاطرات کارمندان کمیته امداد باید تبدیل شود به دانش تخصصی این حوزه زیرا خاطره‌نگاری گام اول است و باید چارچوب‌مند شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کمیته امداد پیشانی ثبت خاطرات کارکنان در میان دستگاه‌های اجرایی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کمیته امداد پیشانی ثبت خاطرات و تجارب کارکنان در میان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد نیز در مراسم رونمایی از مجموعه خاطرات کارکنان کمیته امداد با عنوان «از جان و دل» بر ضرورت ثبت خاطرات کارکنان در مجموعه‌های اجرایی و مدیریتی کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه اقدام کمیته امداد در ثبت خاطرات کارکنان یک الگوی راهگشا و یک فکر متعالی است، اضافه کرد: همت بلندی پشت این کار است که باید از سوی دیگر دستگاه‌ها هم پیگیری شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت مستندات در مجموعه‌های اجرایی را یک موضوع اساسی دانست و ادامه داد: این اقدام در نهاد کمیته امداد که محصول انقلاب اسلامی است به وقع پیوسته است.

وی با اشاره به سالگرد تاسیس کمیته امداد در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷، خاطرنشان کرد: تفکر متعالی امام(ره) در مقابل دیوانسالاری دست و پاگیر، موجب تشکیل ساختارهای مردمی همچون کمیته امداد شد.

اسماعیلی با تشریح خدمات بزرگ نهادهای انقلابی در طول سال‌های پس از انقلاب، اظهار کرد:  در کمیته امداد شبکه گسترده خدمت‌گزاری مردمی در سراسر کشور و در اوج گمنامی در حال فعالیت است که تثب خاطرات آنان بسیار کارگشا خواهد بود.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی زنده نگهداشتن ارزش‌ها به یک سنت تبدیل شده است، تاکید کرد: این اقدام به همه نهادهای خدمتگذار باید توسعه پیدا کند و کمیته امداد پیشانی این کار است که با ابتکار این نهاد امیدواریم محقق شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ماندگاری آثار مکتوب برای آیندگان، گفت: این کار خوب با این نگاه نیک‌اندیشانه، یک سنته حسنه خواهد شد که برکات آن برای کمیته امداد خواهد ماند.

رونمایی از مجموعه ۷۰ جلدی کتاب خاطرات امدادگران کمیته امداد با عنوان «از جان و دل»

 

مجموعه۷۰ جلدی کتاب خاطرات امدادگران کمیته امداد با عنوان «از جان و دل» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مجموعه ۷۰ جلدی کتاب خاطرات کارکنان کمیته امداد با عنوان «از جان و دل» با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، وحید جلیلی، قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما و مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رونمایی شد.

این مجموعه شامل هفت هزار خاطره‌نگاری است که از میان ۱۷ هزار خاطره دریافتی از کارکنان و بازنشستگان کمیته امداد جمع‌آوری و ثبت شده است.

همچنین ۳۰۰ خاطره برگزیده که عصاره خاطرات کارکنان کمیته امداد است، در قالب یک مجلد به انتشار رسیده است.

به گفته حجت‌الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد این اقدام یکی از بزرگترین فرآیندهای ثبت خاطره و تاریخ شفاهی در ایران هست.

وی با بیان این مطلب افزود: همچنین از میان امدادگران ۱۰۰ نفر که زبان گویا و خاطرات شفاف‌تری داشتند، انتخاب شده و خاطرات اختصاصی آنان در یک مجموعه ۷۵ جلدی آماده انتشار است.

ارسال نظرات