بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۲۸۳
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان:
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: تورم استان زنجان در دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه استان به ۴۱.۱ درصد رسیده است.
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

ایرج امینی در گفت وگو با بازار کار، با اشاره به تورم یازده ماهه استان زنجان، اظهار کرد: تورم بهمن ماه 1402 نسبت به ماه مشابه سال قبل ( تورم نقطه به نقطه)به  31.2 درصد و نسبت به ماه قبل ( دی ماه 1402) یا همان تورم ماهانه به  1.8 درصد رسیده و به صورت کلی تورم استان زنجان در دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه 1402 نسبت به دوازده ماهه منتهی به بهمن 1401؛ به نقطه 41.1 درصد رسیده است.

 

وی افزود: تورم ماهانه یکدهم  واحد درصد افزایش، تورم نقطه به نقطه 3.2 واحد درصد کاهش و تورم سالانه 1.6واحد درصد کاهش داشته است همچنین نرخ تورم نقطه به نقطه گروه عمده " خوراکیها، اشامیدنی ها و دخانیات" به 26.9 درصد و گروه "کالاهای غیرخوراکی و خدمات" به 33.5 درصد رسیده است.

 

این مسئول ادامه داد: در رگوه عمده " خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات" بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به دسته میوه و خشکبار ( با 6.4درصد افزایش نسبت به ماه قبل) بود. پس از آن به ترتیب دسته ماهی ها و صدف داران( با 1.2 درصد افزایش نسبت به ماه قبل)بیشترین تغییرات را داشته است.

 

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان یادآور شد: در گروه عمده " کالاهای غیرخوراکی و خدمات"، گروه حمل و نقل (با 3.5 درصد افزایش نسبت به ماه قبل) گروه مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها( با 6.4 درصد افزایش نسبت به ماه قبل)بیشترین تغییرات را داشتند.

 

امینی خاطرنشان کرد: استان یزد با نرخ تورم 52.9 درصد در بهمن ماه رتبه اول و استان تهران با 37.7 درصد کمترین نرخ تورم را دارد در این بین استان زنجان با 41.1 درصد در رتبه 27 قرار دارد.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر