بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۳۰۶
معاون وزیر علوم بر لزوم اثربخشی و کاربردی سازی هرچه بیشتر علوم انسانی در کشور تاکید کرد.
شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

به گزارش بازار کار، سجاد محمدعلی‌نژاد روز شنبه 19 اسفندماه در آیین افتتاحیه نخستین تور ملی فناوری و نوآوری در علوم انسانی و اسلامی در پارک علم و فناوری قم، افزود: وزارت علوم در این سال‌ها با راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد این موضوع را به جد دنبال کرده‌است.

وی ظرفیت های فکری و فرهنگی کشور را مورد توجه ویژه قرار داد و گفت: توسعه فناوری نیازمند مبانی مرتبط به حوزه علوم انسانی است  که در این حوزه صاحب سبک و ایده‌های نو هستیم.

وی با اشاره به اینکه قم در حوزه علوم اسلامی و انسانی جایگاه خاصی دارد، تاکید کرد: باید به مبانی فقهی، فلسفی و اخلاقی در این حوزه نیز نگاهی نو داشت که این موضوع با استفاده از ظرفیت‌های علوم اسلامی و انسانی محقق می‌شود.

معاون وزیرعلوم با بیان اینکه ایران کشوری با نظام فکری و فرهنگی غنی و مستحکمی است، گفت: بنابراین علوم انسانی ما که برگرفته از آن نظام فکری غنی است و باید تاثیرگذاری بیشتری نیز در جامعه داشته باشد.

علی‌نژاد اظهار داشت:‌ ظرفیت فارغ‌التحصیلان علوم انسانی در کشور واقعا بسیار زیاد است، اما شرکت‌های صنایع خلاق ما در این بخش خیلی محدود می‌باشد.

به گفته وی؛ در دنیا این نوع شرکت‌ها بسیار دیده می‌َشود و خیلی از شرکت‌های بین المللی فعال در حوزه علوم انسانی توانسته‌اند در ارائه محصولات خلاق و درآمدزایی، موفقیت چشمگیری داشته باشند.

وی به راه اندازی دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی در قم اشاره کرد و بر توجه ویژه به ظرفیت‌های کشور در این بخش به صورت متمرکز تاکید کرد.

معاون وزیر علوم با اشاره به امکان توسعه اشتغال در حوزه علوم انسانی،‌ گفت: در هر حوزه‌ فناوری که بخواهیم ورود کنیم رشته‌های علوم انسانی می‌تواند در همه مراحل از ایده تا نحوه ارائه محصول تاثیر گذار باشد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر