بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۳۸۰
مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به پرداخت حدود ۱۴ میلیارد تومان دستمزد در سال گذشته به زندانیان استان بابت فعالیت‌های اشتغال، گفت: پیش‌بینی می‌شود این مبلغ تا انتهای سال جاری به ۲۰ میلیارد تومان هم برسد.
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲

عبدالمجید کشوری امشب در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای لرستان اظهار کرد: امروزه نگاه دستگاه قضا و سازمان زندان‌ها و سازمان فنی و حرفه‌ای ایجاد تغییرات بنیادین و اساسی در سبک زندگی و نگرش زاندنیان است که در همین راستا در طی سالیان اخیر اقدامات خوبی در خصوص حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال در زندان با همکاری نهاد‌های مربوطه صورت گرفته است.

وی اصلی‌ترین دغدغه برای خانواده زندانیان را بحث معیشت و اقتصاد خانواده دانست و تصریح کرد: با ایجاد اشتغال در زندان، هم بخشی از مشکلات مربوط به معیشت خانواده زندانی و هم مسئله پرکردن اوقات فراغت زندانیان برطرف می‌شود که این موارد می‌تواند تأثیرات چشمگیری در کاهش آسیب‌های اجتماعی درون و بیرون زندان داشته باشد.

مدیرکل زندان‌های لرستان افزود: با هماهنگی بین دو دستگاه می‌توانیم اتفاقات بهتری را رقم بزنیم که این تعامل متضمن کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد اشتغال و رفع دغدغه‌های معیشتی زندانیان خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به پرداخت حدود ۱۴ میلیارد تومان دستمزد در سال گذشته به زندانیان استان بابت فعالیت‌های اشتغال گفت: پیش‌بینی می‌شود این مبلغ تا انتهای سال جاری به ۲۰ میلیارد تومان هم برسد.

عضو شورای قضایی استان اظهار کرد: در سال‌های گذشته علاوه بر همکاری‌های صورت گرفته در خصوص مهارت آموزی به زندانیان، مسابقات مهارت آموزی زندانیان نیز با همکاری دو دستگاه برگزار شده است.

وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه کارکنان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: امیدواریم این همکاری در دوره مدیریتی جدید بیشتر، جدی‌تر و بصورت مستمر پیگیری شود.

علی پاشایی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای تعامل بیشتر با اداره کل زندان‌های استان لرستان گفت: آموزش و مهارت آموزی باید منجر به ایجاد اشتغال شود و در عین حال از آموزش به شیوه‌های سنتی پرهیز گردد و مهارت آموزی در قالب روش‌هایی نوین و به‌روز صورت پذیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: از آنجایی که زندانیان از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، مدیران موظفند با تمام توان در جهت رفع مشکلات آنان بکوشند و ما نیز با پیگیری مستمر در صدد برطرف کردن برخی از نیاز‌های این قشر اعم از آموزش و مهارت آموزی خواهیم بود.

پاشایی اظهار کرد: پژوهش در حوزه حرفه آموزی و ایجاد اشتغال واقعی می‌تواند به مباحث علمی درون سازمانی کمک کند. همچنین جذب تسهیلات تبصره ۱۸ در راستای ایجاد اشتغال واقعی و پس از مهارت آموزی، ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: در راستای تعامل هرچه بیشتر بین دو دستگاه، مرکز ثابت آموزشی و مهارت آموزی در یکی از زندان‌های متراکم استان ایجاد شود و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، نقشه راه دو دستگاه در سال آتی خواهد بود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر