ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۴۵۰۵
پیش همایش کنگره علم‌ و قرآن با حضور دکتر جمیله علم الهدی رئیس ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساتید و روسای دانشکده های مختلف دانشگاهی تهران در سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد.
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

به گزارش بازارکار، رئیس دانشگاه تهراندر این هم اندیشی که مقدمه برگزاری کنگره بین المللی علم و قرآن در سال 1403 می باشد  گفت:‌ در نخستین گنگره بین المللی علم‌ و قرآن تلاش می‌کنیم که بدون افراط و تفریط به علم قرآن توجه داشته باشیم.
  نخستین جلسه هم اندیشی برگزاری اولین کنگره بین‌المللی علم و قرآن در تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران در تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در رابطه با برگزاری این کنگره ملی گفت: ما شاهد حضور اساتید در نخستین کنگره بین المللی علم و قرآن که مصادف با نودمین سالگرد دانشگاه تهران است، هستیم.

وی افزود: این کنگره با همت جمیله سادات علم الهدی استاد دانشگاه شهید بهشتی و دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده که برگزاری کنگره از دغدغه‌های مهم وی بوده است و ان‌شاءالله روسای دانشگاه‌های دیگر در آینده نزدیک به ما ملحق می‌شوند.

مقیمی اظهار داشت: هر صنفی به تناسب ظرفیت‌هایی که در خود ایجاد می‌کند از رهنمود‌های قرآنی استفاده می‌کند، سال‌ها دانشمندان و فرهیختگان تلاش می‌کنند تا قرآن را به افراد نشان دهند. تلاش‌هایی که بنا به ذوق و سلیقه فردی بوده و به صورت مقالات، مستندات علمی منتشر شده است.رئیس دانشگاه تهران گفت: جمع فرهیخته و اساتید و دانشمندان می‌توانند سمت و سوی کنگره‌ را مشخص کنند. آن چیزی که باید ما به آن توجه کنیم در برقراری علم و دین این است که قرآن به صورت دایره المعارف نیست هر آنچه که بشر بخواهد به صورت تفسیریی بگوید قرآن به صورت کلیات و کلی است.وی افزود: بررسی علم در قرآن کریم در عناوین مختلف ۷۵۰ بار تکرار شده است، در تبیین قرآن تلاش‌های بسیاری شده است، برخی از این تلاش‌ها افراطی بوده است و دنبال موضوعات علمی بوده است برخی از تلاش‌ها قابل تقدیر بوده است.
مقیمی عنوان کرد: در نخستین گنگره بین المللی علم‌و قرآن تلاش می‌کنیم که بدون افراط و تفریط به علم قرآن توجه داشته باشیم. رئیس دانشگاه تهران گفت: تلاش کنگره بین‌المللی علم و قرآن پاسخگویی به شبهاتی که وجود دارد. برای ورود به این عرصه افرادی که قرآن را درک و تفهیم می‌کنند باید وارد شوند و فضا را باید به ‌گونه‌ای ایجاد کنیم که دانشمندان وارد این عرصه و بتوانیم شبهات را ان‌شاءالله برطرف کنیم. 
در این هم اندیشی مهم اساتید برجسته دانشگاه تهران، دانشگاه شریف، علمو صنعت و ... حضور داشتند و به ایراد سخن پرداختند.

دکتر جمیله علم الهدی نیز در این هم اندیش سخنرانی کرد.

اخبار تکمیلی ارسال می شود.

 

ارسال نظرات