ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۴۵۲۶
ایسنا/خراسان رضوی دبیر انجمن علمی شیمی دانشگاه فردوسی گفت: انجمن‌های علمی با توجه به ارتباطی که با پارک علم و فناوری، اتاق بازرگانی و سازمان‌های خانه صنعت و معدن دارند، می‌توانند مسیر ورود دانشجویان به بازار کار را تسهیل کنند.
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

علی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخاب انجمن علمی شیمی دانشگاه فردوسی به عنوان انجمن برتر در اتحادیه علمی دانشجویی شیمی ایران، اظهارکرد: انجمن‌های مختلف در سراسر کشور از تمامی دانشگاه‌ها مجمعی به نام اتحادیه دارند. فعالیت‌های مختلف انجمن‌ها هر ساله طی چند نوبت داوری شده و انجمن‌های برتر انتخاب می‌شوند.

وی افزود: انجمن ما فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ضبط پادکست و مولتی مدیا، انتشار نشریه‌های مختلف به صورت ماهنامه و بعضاً دوماهنامه و برگزاری همایش‌های مختلف در سطح ملی مانند بزرگداشت روز استاد و همچنین برگزاری روز جهانی مول برای اولین بار در دانشگاه فردوسی را انجام داده است. در روز جهانی مول همایشی برگزار شد و از اساتید برجسته کشوری و استانی دعوت و به بحث آینده کاری رشته شیمی پرداخته شد.

دبیر انجمن علمی شیمی دانشگاه فردوسی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از عضویت در انجمن‌های علمی در این دانشگاه، عنوان کرد: در کل دانشگاه حدود ۸۰۰۰ نفر عضو انجمن علمی داریم و همچنین از انجمن شیمی در سالیان گذشته استقبال خوبی شده و حدود ۱۰۰۰ نفر عضو کانال انجمن هستند، ولی به صورت فعال حدود ۱۵۰ عضو داریم.

موسوی همچنین با اشاره به انتخاب انجمن علمی شیمی دانشگاه فردوسی به عنوان انجمن برتر در حوزه ارتباط با صنعت، بیان کرد: ما ارتباط بسیار خوبی با پارک علمی و فناوری استان داشتیم و بر همین اساس حدود ۳۰ نفر از دانشجویان رشته شیمی از سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک حضور فعال دارند.

وی با اشاره به راه‌های حضور دانشجویان در شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری، عنوان کرد: دانشجویان متقاضی هم می‌توانند از مراکز رشد دانشگاه کمک بگیرند و هم می‌توانند با کمک انجمن‌های علمی، وارد شرکت‌های دانش‌بنیان شوند. انجمن‌های علمی با توجه به ارتباطی که با پارک علم و فناوری، اتاق بازرگانی و سازمان‌های خانه صنعت و معدن دارند، می‌توانند مسیر ورود دانشجویان به بازار کار را تسهیل کنند.

دبیر انجمن علمی شیمی دانشگاه فردوسی در خصوص ارتباط مجموعه‌های مدیریت دانشگاه با انجمن‌های علمی، گفت: متاسفانه در دوره گذشته مدیریت دانشگاه همکاری‌های لازم را نداشت، اما پس از تغییر مدیریت و انتخاب دکتر میرزایی به عنوان رئیس دانشگاه، همکاری خوبی شکل گرفته و به هر نحوی از فعالیت‌های داوطلبانه انجمن‌ها حمایت می‌شود.

موسوی ادامه داد: عمده فعالیت دانشجویان نیاز به منبع مالی دارد و اکنون ریاست دانشگاه با توجه به بودجه‌ای که به امور فرهنگی اختصاص داده‌ شده، از این فعالیت‌ها حمایت می‌کنند. برای ارتباطات با نهادهای بیرون از دانشگاه اعم از دولتی و غیردولتی نیز رئیس دانشگاه از اعتبار خود استفاده می‌کند تا ارتباط خوبی برقرار شود.

ارسال نظرات