بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۵۵۹
مؤسسه امام هادی علیه السلام به جهت عمق‌بخشی به طرح آموزشی دوره‌های کوتاه مدت خود، رویداد پژوهش‌محور «اعتلا» را در دستور کار خود قرار داده است.
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

به گزارش دبیرخانه این رویداد پژوهش‌محور، این مؤسسه تاکنون موفق به برگزاری ۳۹ دوره آموزش کوتاه مدت در چند حوزه دانشی از جمله دین‌شناسی، قرآن، حدیث و تاریخ شده است.
حجت الاسلام و المسلمین اکبری، با بیان اینکه پس از برگزاری این دوره‌ها، جهت تکمیل آن، رویداد پژوهش‌محور اعتلا را با مشورت اساتید و متخصصان رشته‌های مختلف علوم اسلامی و انسانی طراحی کردیم، گفت: این رویداد، از رصد موضوع و نیازهای علمی در زمینه‌های مختلف اعتقادی، تفسیر، حدیث، تاریخ و کلام، آغاز و از مرحله پالایش موضوعات و اولویت‌بندی آن، عبور، و با محور تحقیق و پژوهشِ کامل درباره اولویت‌های انتخابی و نشر و ارائه آن، خاتمه می‌یابد.
دبیر این رویداد پژوهش‌محور افزود: در اوّلین گام این طرح، وارد عرصه مهم تاریخ اسلام شدیم تا بتوانیم با کمک اساتید و متخصصان این عرصه، رصد، پالایش و تحقیق و پژوهش را در زمینه موضوع‌های مربوط به تاریخ به سرانجام برسانیم و نتیجه کار را در مرحله نخست به عنوان پایه علمی برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مؤسسه قرار دهیم و در مرحله بعد، تقدیم جامعه محقّقان و پژوهشگران این عرصه نماییم.
استاد اکبری در ادامه، با بیان اینکه آراء اساتید برجسته حوزه‌های دانشی مذکور را در این زمینه جویا شده‌ایم، گفت: با انتخاب موضوعات پژوهشی و کلان‌شبهات و چالش‌های تاریخ اسلام و تشیّع در سه سطح درون‌مذهبی، درون‌دینی و فرادینی که تاکنون کار علمی درخوری پیرامون آن صورت نگرفته، توسط اساتید و اهل فن، آنها را به محققان و پژوهشگران جهت انجام طرح‌های پژوهشی ارائه خواهیم کرد.
دبیر رویداد پژوهش‌محور اعتلا در قسمت دیگری از این گفت و گو مطرح کرد: در همین راستا، اوّلین فراخوان این رویداد را با محوریت تاریخ اسلام اعلام می‌کنیم تا اساتید و پژوهشگران ارجمند بتوانند در این کار بزرگ علمی با ارائه مقالات علمی پژوهشی یا علمی ترویجی شرکت نمایند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.
وی افزود: از مزایای شرکت در این رویداد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: حرکت به سمت کاربردی‌شدن علوم و دانش‌های حوزوی در مسیر حل مسائل، راهبری علمی زیر نظر استاد راهنما و مشاور، چاپ و نشر مقالات برتر، امکان ارائه مقالات برتر توسط پژوهشگران در نشست‌ها و کرسی‌های علمی مؤسسه، بهره‌مندی از کتابخانه و محیط کار علمی مؤسسه، و حمایت مالی مکفی.
حجت الاسلام و المسلمین اکبری بیان داشت: شرایطی که برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته‌ایم عبارتند از: اتمام امتحانات پایه دهم و اشتغال به تحصیل در دروس خارج اساتید برجسته حوزه (حداقل دو سال)؛  سابقه نگارش و چاپ اثر علمی در رشته‌های علوم انسانی و اسلامی (حداقل یک مقاله علمی در نشریات و مجلات معتبر؛ یا پایان‎نامه، کتاب و اثر علمی) و احراز صلاحیت علمی در  موضوع پژوهش در  مصاحبه.
ایشان در  پایان این گزارش گفت: اساتید و پژوهشگران ارجمند، می‌توانند از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان آن (۲۲ فروردین ۱۴۰۳)، با مراجعه به کانال مؤسسه امام هادی علیه السلام (https://eitaa.com/emamhadi_qom)، لینک ثبت‌نام این رویداد را دریافت، و با وارد کردن مشخصات درخواستی، در  آن ثبت‌نام نمایند. همچنین در صورت هر گونه ابهام با شماره ۰۲۵۳۷۷۲۵۲۲۵ تماس حاصل نمایند.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر