بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۵۶۳
با صدور نامه‌ای خطاب به رؤسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها
معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با صدور نامه‌ای خطاب به رؤسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها نسبت به فعالیت برخی از کاریابی‌های بدون مجوز هشدار داد.
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

به گزارش بازارکار از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، «سید مهدی قائم مقامی» در این نامه با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر فعالیت غیر مجاز به‌کارگماری کارجویـان توسـط افراد و یـا شـرکت‌هـای حقوقی فاقـد مجوز کاریـابی داخلی هشدار داد.

وی با بیان اینکه متخلفین بدون داشتن مجوز از مراجع ذیصلاح با ایجاد دفتر کار و یا به صورت الکترونیکی در فضای مجازی در قالب پیام‌رسان‌های مورد استفاده عموم مردم در شهرستان‌ها درحال فعالیت هستند و فرصت های شغلی متعددی در رشته های مختلف را به کارجویان معرفی می کنند.
وی با ابلاغ مجدد آیین‌نامه اجرایی قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی بدون مجوز تأکید کرد: رؤسای شهرستان ها مستند به ردیف 3 ماده 6 آئین‌نامه اجرایی قانون مجازات اشـتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار نسبت به شناسایی کاریابی‌های غیر مجاز و معرفی آنان به اداره اماکن عمومی و یا پلیس فضـای تولیـد و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی اقدام نمایند و با همکاری انجمن کاریابی‌های استان از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شود.

قائم مقامی افزود: ضروری است به‌کار‌گماری کارجویان از طریق دفاتر کاریابی داخلی فیزیکی و الکترونیکی دارای مجوز و صرفأ با استفاده از سامانه جستجوی شغل به آدرسShoghl.mcls.gov.irانجام گیرد تا از سو استفاده و عواقب ناشی از پیگیری فرصت های شغلی معرفی شده توسط کاریابی های غیر مجاز پیشگیری شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر