بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۵۷۸
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان زنجان:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان بر لزوم جهش صدور شناسه یکتا برای اصناف و بازاریان در استان تاکید کرد.
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵

به گزارش بازار کار، محمدرضا نادری با اشاره به کد یکتا، اظهار کرد: با وجود اینکه تاکنون 4700 شناسه یکتا در استان صادر شده است اما باید روند تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا سرعت بیشتری به خود بگیرد.

 

وی افزود: باید در زمان باقی مانده ایام پایانی سال با همکاری اتاق اصناف و بسیج اصناف و بازاریان، بتوان تعداد تبدیل مجوزهای قدیمی به شناسه یکتا را در زنجان و سایر شهرستان‌ها با یک جهش مناسب، افزایش داده و به نقطه مطلوب رساند.

 

این مسئول ادامه داد: بر اساس رتبه‌بندی استان‌ها در صدور شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی تا ۱۸ اسفند ماه، استان زنجان در رتبه ۹ قرار دارد.

 

به گزارش بازار کار؛ شناسه یکتا حافظه مالیاتی به یک کد ۶ رقمی و منحصربه‌فرد گفته می‌شود که به هر حافظه مالیاتی تخصیص می‌یابد. این شناسه به‌عنوان یک شماره مشخص‌کننده در سیستم مالیاتی کشور استفاده می‌شود و برای هر فرد یا شرکتی تعیین می‌شود که وظیفه پرداخت مالیات برای عملیات های حسابداری دارد.

 

به‌طور خلاصه، بر اساس قانون، از ابتدای دی ماه ۱۴۰۲، صورتحساب ها برای شرکت ها و اصناف باید به صورت الکترونیک ارسال شوند و صورتحساب الکترونیک جایگزین گزارشات فصلی است و بدون دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی عملا ارسال صورتحساب الکترونیک ممکن نیست.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر