بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۶۴۹
استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: برای سرمایه گذاری خارجی در استان هیچ مانعی وجود ندارد و تمام بسترهای لازم برای این امر را آماده می‌کنیم.
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰

هیج مانعی برای سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی وجود ندارد

به گزارش بازار کار، به نقل از روابط عمومی استانداری، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، روز یکشنبه 27 اسفندماه در جمع مدیران واحدهای تولدی استان، پس از شنیدن سخنان سرمایه‌گذاران، گفت: آذربایجان شرقی کشور جزو استان های ممتاز برای سرمایه گذاری در کشور است.

وی  ادامه داد: آذربایجان شرقی استانی است که همه مزیت‌های لازم برای سرمایه گذاری را به صورت یکجا دارد؛ از آب و هوا و خاک حاصل خیز گرفته تا دانشگاه ها و مراکز علمی و نیروی انسانی متخصص در استان وجود دارد.

رحمتی گفت: در کنار همه این پتانسیل‌ها، یک نظام اداری وجود دارد که آغوشش را برای سرمایه گذاران باز کرده است و اهتمام جدی در این امر دارد که برای حفظ سرمایه گذار ضروری است.

وی گفت: اگر تولید به صادرات منجر نشود خیلی پایدار نخواهد ماند؛ شرط پایداری تولید و موفقیت آن در این است که بتواند محصولات خود را صادر کند.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: با کشورهای آذربایجان و ترکیه که همسایگان آذربایجان شرقی هستند می‌توان سرمایه گذاری‌های مشترک خوبی انجام داد و در کنار آن ها چین یکی از شرکای خوب تجاری محسوب می شود.

وی یکی از مهم‌ترین مزیت های استان را حوزه معدن معرفی کرد و افزود: یکی از اولویت های اصلی ما در استان حوزه معدن، صنایع معدنی و مرتبط در این حوزه است.

وی افزود: در حوزه معادن طلا، فولاد و مس اقدامات خوبی انجام شده است و ضروری است در کنار همه آنها زنجیره ارزش و صنایع پایین دستی در اولویت قرار گیرد. 

رحمتی، به مدیران و سرمایه گذاران تاکید کرد: در هر صنعتی که هستید اگر بخواهید زنجیره ارزش آن را تکمیل کنید و از خام فروشی پرهیز کنید کامل آمادگی داریم تا حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

وی به ظرفیت‌های گردگشری استان نیز اشاره کرد و افزود: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بی‌بدیلی در حوزه گردشگری دارد که کمتر به آن توجه شده است و اهمیت دارد در کنار سایر حوزه های سرمایه گذاری مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی، بر حمایت از ساخت و راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی تاکید کرد و گفت: برای حل ناترازی در صنعت برق باید به سمت نیروگاه های تجدیدپذیر برویم و از احداث نیروگاه های خورشیدی توسط سرمایه گذاران در استان استقبال می کنیم.

وی تاکید کرد: برای سرمایه گذاری خارجی در استان هیچ مانعی وجود ندارد و تمام بسترهای لازم برای این امر را آماده می کنیم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر