بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۶۹۷
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ایران آمادگی دارد دانشجویان مستعد بیشتری از کشور ونزوئلا را بورس تحصیلی کند.
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

به گزارش بازارکار به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری با «حمی تئودور کرواس گونزالس» معاون وزیر آموزش در امور رفاهی دانشجویان و جامعه علمی ونزوئلا در محل این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ونزوئلا به عنوان الگویی همچون جمهوری اسلامی ایران قربانی سیاست‌های ظالمانه کاخ سفید واقع شده و در مقابله با تحریم‌های اقتصادی و جنگ ترکیبی، این کشور راهبرد مقاومت و‌ایستادگی را اتخاذ کرده است و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی که فرمودند؛ تجربه موفقیت‌آمیز دو کشور نشان داد تنها راه مقابله با این فشار‌ها مقاومت و‌ایستادگی است و حضور شما یادآور کشور مقاومت و پیروزی در آمریکای لاتین است و آقای مادورو نماد مقاومت محسوب می‌شود.
وی در ادامه از مرکزآموزش زبان فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین به‌عنوان مرکزی که به‌صورت مجازی آموزش زبان فارسی به دانشجویان ونزوئلایی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: این دانشگاه آمادگی خود را اعلام داشته است که اگر شرایط محیا شود، مرکز آموزش زبان فارسی در کشور ونزوئلا راه‌اندازی کند تا دانشجویان به صورت حضوری به فراگیری زبان فارسی بپردازند.
داداش‌پور با اشاره به اینکه کشور ایران آمادگی دارد دانشجویان مستعد بیشتری از کشور ونزوئلا را بورس تحصیلی کند؛ خاطرنشان کرد: بورس تحصیلی می‌تواند بین دولتی تعریف شود و بخشی از دانشجویان توسط کشور ونزوئلا بورسیه شوند و بخشی دیگر توسط کشور ایران بورس تحصیلی دریافت کنند و سایر علاقه‌مندان به صورت آزاد در کشور ایران به تحصیل بپردازند.
وی بیان داشت: دولت ایران با توجه به رویکرد و نگاهی که به کشور‌های آزادی‌خواه در جهان دارد، در خصوص ونزوئلا تمایل به گسترش روابط راهبردی و نقش آفرین دارد و برای تحقق این امر تبادل دانشجو و استاد و تردد‌های علمی – پژوهشی و نشست‌های مشترک نخبگان مفید و مؤثر خواهد بود و ما از این تعامل استقبال می‌کنیم.
داداش‌پور با اشاره به اینکه مهرماه سال ۱۴۰۳ نمایشگاه جاذبه‌های تحصیل در مصلی امام خمینی«ره» برگزار خواهد شد، افزود: تمام دانشگاه‌های ایران در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. در این نمایشگاه جشنواره فرهنگ ملل نیز برگزار خواهد شد که به موجب آن ۱۰۰ کشور غرفه فرهنگی برپا خواهند کرد و کشور ونزوئلا نیز یکی از این ۱۰۰ کشور است که می‌تواند با حضور دانشجویان ونزوئلایی در این جشنواره حضوری فعال داشته باشد.
در ادامه این دیدار معاون وزیر آموزش در امور رفاهی دانشجویان ونزوئلا ضمن قدردانی از رئیس سازمان امور دانشجویان و دولت ایران به منظور فراهم‌سازی این دیدار گفت: در اولین روز از سفر خود به کشور ایران همراه با ۹ دانشجو به قزوین سفر کردیم و پس از جلسه با دانشجویان ونزوئلایی شاغل به تحصیل در کشور ایران متوجه شدم که دانشجویان بسیار باانگیزه به تحصیل می‌پردازند و از این بابت بسیار خوشحال هستم.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان ونزوئلایی از کیفیت کلاس‌ها و نحوه تدریس اساتید بسیار رضایت دارند؛ ادامه داد: بنده خیلی خوشحال هستم که فرصت بازدید از ایران را یافته‌ام زیرا این کشور از قدمت و فرهنگ بسیار غنی برخوردار است و ما مفتخر هستیم که دانشجویان ونزوئلا در این کشور مشغول به تحصیل هستند.
معاون وزیر آموزش در امور رفاهی دانشجویان ونزوئلا تصریح کرد: هدف ما از اعزام دانشجویان ونزوئلا به کشور ایران تنها تحصیل دانشجویان در کشور ایران نیست بلکه قصد داریم دانشجویان ونزوئلایی با فرهنگ غنی کشور ایران آشنا شوند و در کشوری به تحصیل بپردازند که برای ما نماد پیروزی و مقاومت است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر