بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۷۰۲
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این اشتباه را باید اصلاح کنیم، مراد از حداقل این است که کسی نمی تواند کمتر از این دستمزد را پرداخت کند این امر در مصوبه شورای عالی کار مورد تاکید قرار گرفته است.
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

به گزارش بازارکار، سید صولت مرتضوی در جلسه شورای عالی کار اظهار داشت: موضوع حقوق و دستمزد در سال آینده در مجلس بررسی می شود؛ برای این موضوع لایحه ای با قید فوریت برای تصمیم گیری و نظر مجلس ارائهمی شود

وی همچنین خطاب به حاضران در جلسه حقوق و دستمزد  گفت: شما باید قابل به تفکیک باشید بین کسی که تازه وارد کار می شود و ما برای کسی که امسال وارد بازار کار می شوند تصمیم می گیریم.
وزیر کار، ادامه داد: مگر تمام جامعه کارگری حداقل بگیر هستند؟ مگر تمام جامعه کارگری تنها درآمدشان این است؟ مگر اضافه کار، پاداش، سنوات و بسته های کارفرمایان و اضافه کاری نیست؟
مرتضوی تاکید کرد: درآمد قطعا بالاتر از این است و ما می خواهیم برای آن طیف کارگران که حداقل بگیر هستند را مشخص کنیم. مگر ما اعلام می کنیم هیچکس حق ندارد بیشتر پرداخت کند؟ بالاخره کارفرما کارگر را می پسندند و حقوق را می پردازد.

وزیر کار: لایحه اصلاح مواد 41 و 167 قانون کار سال آینده به مجلس ارائه می شود

در سیصد و بیست و نهمین نشست شورای عالی کار با دستور تعیین حداقل مزد کارگران، وزیر کار گفت: پس از تعطیلات نوروز لایحه اصلاح مواد 41 و 167 قانون کار را با قید فوریت تقدیم مجلس خواهیم کرد.

 329مین نشست شورای عالی کار با دستور تعیین حداقل مزد کارگران در سال آینده و با حضور شرکای اجتماعی در وزارت کار آغاز شد.
در این نشست،‌ نمایندگان کارگر و کارفرما نظرات خود را در مورد سبد معیشت خانوار کارگری ارائه کردند،‌ اما هنوز توافقی روی رقم هزینه سبد معیشت صورت نگرفته است.
صولت مرتضوی وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: نمایندگان کارگری و کارفرمایی هر کدام پیشنهاد خود برای هزینه سبد را روی تخته بنویسند و بعد تصمیم‌گیری کنیم که نماینده کارگری ارزش سبد خانوار کارگر را 22 میلیون تومان نوشت که اگر قرار باشد حداقل مزد 75 درصد سبد را پوشش دهد، 16.5 میلیون تومان خواهد شد.
مرتضوی همچنین گفت: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال لایحه‌ای به مجلس نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران را اصلاح کنیم، مجلس بهترین مرجع برای تصمیم‌گیری در این موضوع است و سال آینده دیگر این مباحث را نخواهیم داشت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: پس از تعطیلات با قید فوریت لایحه‌ای تقدیم مجلس خواهیم کرد، به هر حال مجلس متشکل از نماینده آحاد مردم است.
وی خطاب به حضار جلسه گفت: امسال در مورد حداق مزد تفاهم کنیم سال آینده هم مجلس تصمیم می‌گیرد، ما با اخذ نظر نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی و معاونت رفاه وزارت تعاون در لایحه می‌آوریم.

طبق ماده 41 قانون کار،‌ حداقل مزد کارگران بر اساس دو معیار تناسب با تورم (42.5 درصد) و سبد معیشت خانوار کارگری در مذاکره سه جانبه کارگری،‌ کارفرمایی و دولت تعیین می‌شود.
تعداد کارگران حقوق بگیر بیمه پرداز تامین اجتماعی 16 میلیون نفر است.
ادامه این جلسه به بعد از افطار موکول شد.

جلسه حقوق و دستمزد از ساعت 16 و 30 دقیقه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر