ولادت حضرت زینب (س) وروز پرستار گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۴۸۰۵
علامتی مطرح کرد؛

در حال حاضر در بازار نشر، ترجمه بر تألیف غلبه دارد اما در کانون این وضعیت عکس است

در حال حاضر در بازار نشر، ترجمه بر تألیف غلبه دارد اما در کانون این وضعیت عکس است
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک‌ونوجوان گفت: در حال حاضر در بازار نشر، ترجمه بر تألیف غلبه دارد اما در کانون این وضعیت عکس است و ۷۰ درصد تولیدات تألیف و ۳۰ درصد ترجمه هستند.
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶

به گزارش بازارکار، حامدعلامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در گفت‌وگو با  مهر درباره فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در دوره مدیریتی خود گفت: در دوره جدید مدیریتی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان سند راهبردی پنج‌ساله کانون را تنظیم کردیم و در حال حاضر روی آن کار می‌کنیم. به این‌ترتیب اساس کار، پرورش فکری و ذوقی بچه‌هاست که شروع آن باید با استعدادیابی باشد و باید زبان مخاطب کار را پیش ببریم، ابزار کار ما هنر است. ما در ساحت‌های هنری، ادبی و فرهنگی کار را پیش می‌بریم و تمرکزمان بر روی تولیدات بوده است.
وی افزود: سال ۱۴۰۲ سه‌میلیون کتاب چاپ کردیم. در حوزه فیلمسازی نیز به روزهای اوج کانون رسیدیم و در سال گذشته و سال پیش‌تر دو فیلم ساختیم، همچنین در جشنواره کودک نیز فیلم داشتیم. در حال حاضر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان از تصدی‌گری عبور کرده و به‌سمت تولی‌گری حرکت کرده است. خوشبختانه در جشنواره اسباب بازی که سال گذشته برگزار کردیم ۱۲۰ تولید کننده داخلی داشتیم.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گفت: پویانمایی «بچه‌زرنگ» حدود ۶۳ میلیارد فروش و یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیننده داشته است. اینجا نیز تولی‌گری کردیم و به سراغ گروه‌هایی رفتیم که این کار را بلد هستند و از آنها حمایت کردیم. در حوزه رسانه نیز ما به دنبال ایجاد مرکز رسانه کودک و نوجوان هستیم.
علامتی درباره حجم تولیدات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در حوزه کتاب و میزان تألیف گفت: همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر در بازار نشر، ترجمه بر تألیف غلبه دارد اما در کانون این وضعیت عکس است و ۷۰ درصد تولیدات تألیف و ۳۰ درصد ترجمه هستند. تربیت نویسندگان جوان، توجه به رمان نوجوان و در عین حال حساسیت روی تولید کتاب فاخر از جمله فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است.
وی گفت: یکی از سرمایه‌های اصلی کانون اعتماد مردم است وقتی مردم اعتماد دارند مسؤولیت ما بالا می‌رود و بر این اساس در حوزه تولید کتاب هم در بخش نشر و هم کیفیت حساسیت داریم. به این‌ترتیب روی تیراژ، عنوان، کیفیت محتوایی، چاپ، صفحه آرایی و نوع کتاب حساسیت زیادی در کانون وجود دارد.

ارسال نظرات