تازه ها
به گزارش بازارکار به نقل از آنا، مرکز خلاق در طول سالها به یک اصطلاح مبهم تبدیلشده است، اما تفسیر ما از یک مرکز خلاق مکانی فیزیکی یا مجازی است که افراد مبتکر در صنایع خلاق و فرهنگی کنار همدیگر کار میکنند.
تخمینزده میشود که ۱. ۲ میلیون نفر از مراکز خلاق در سراسر جهان در فضاهای کاری اشتراکی کار میکنند که عموماً از شرکتهای کوچک و متوسط کوچک و فریلنسرها تشکیل شدهاند که ۸۵ درصد از اشتغال جهانی و ۳. ۳ میلیون نفر در بریتانیا را تشکیل میدهند.
مراکز خلاق از اشکال و اندازههای بسیاری تشکیل شدهاند، از ساختمانهایی که متخصصان خلاق و کسبوکار را به آزمایشگاههای موقت و فضاهای فراغتی که نوآوریها را شعلهور میسازند و همچنین شبکههای آنلاینی که افراد را از طریق برنامههای سالانه در رویدادها گرد هم میآورند.
هر مرکز خلاق به مانند اثرانگشت منحصر به فرد است، چرا که مدل آن با موقعیت جغرافیایی، بافت فرهنگی، الزامات اجتماعی و مدل مالی منحصر به فرد مشخص میشود. مراکز خلاق در نهایت به خانههای خلاق برای شرکتهای کوچک و متوسط تبدیل شدهاند.
خانههای خلاق در قرن گذشته وجود داشته است، اما در ده سال گذشته است که آنها واقعاً به یک اکوسیستم در حال رشد سریع در سراسر جهان تبدیل شدهاند. در آغاز با فضای بلااستفاده از یک جامعه فرا صنعتی، خانههای خلاق در همه شکلها و اندازههای رشد کردهاند و در ساختارهایی که قبلاً کارخانهها، سازندگان مهمات، ساختمانهای اداری و... قرار داشتند، اسکان دادهشدهاند و درحالیکه دنیای فیزیکی خانههای خلاق گسترشیافته است، دنیای دیجیتال نیز با بسیاری از خانههای خلاق مجازی در حال افزایش است.
کارآفرینان آینده
مطالب بیشترآگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات