ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۵۷۳۰
استاندار گیلان گفت: در گیلان ۴۰۰ شرکت فناور فعال است.
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵

به گزارش بازارکار، اسدالله عباسی امروز در بازدید از شرکت‌های دانش بنیان دهکده فناوری و نوآوری فشتام اظهار کرد: برای توسعه همه جانبه استان باید از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان بیشتر استفاده شود.
وی با بیان اینکه گیلان در حوزه فناوری و دانش بنیان ظرفیت‌های بالایی دارد افزود: باید به ایده‌ها و طرح‌هایی که آماده عرضه و تولید هستند توجه شود.
استاندار گیلان تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به جوانان و نو آوران در این بخش در الویت برنامه‌ها قرار دارد. 
عباسی به توسعه فضای فناوری اشاره کرد و افزود: براساس مصوبه  ۴ هکتار زمین به دهکده فناوری و نوآوری فشتام برای توسعه شرکت‌های فناوری اختصاص داده شده و این زمین به شرکت‌هایی که توانایی توسعه را دارند تعلق می‌گیرد.
وی گفت: واگذاری زمین و تعداد متقاضیان مشخص و تا هفته آینده در نشست حوزه اقتصادی و شورا استان اعلام شود. 
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برای انجام فعالیت‌های سریع شرکت‌های دانش بنیان از دولت الکترونیک بهره گرفته شود افزود: مدیری که در این حوزه کم کاری کند، خلع این کار بخشیده نخواهد شد.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان هم در این نشست گفت: در گیلان ۴۰۰ شرکت فناور فعال است.
عبدالله حاتم زاده افزود: ۵۰ درصد شرکت‌های فناور گیلان قابلیت صادرات را دارند و سالانه محصولات دانش بنیان گیلان به ۱۱۲ کشور صادر می‌شود. 
نداشتن راه مناسب، گاز، برق، آب و فاضلاب و همچنین نداشتن فضای مناسب توسعه و زمان بر بودن صدور تمدید مجوز‌ها از جمله دغدغه‌هایی بود که واحد‌های فناور عنوان کردند و خواستار رفع آن شدند.

ارسال نظرات