تازه ها
مدیر برنامه، بودجه و ساختار سازمانی دانشگاه تربیت دبیر در نشست مطالعات تطبیقی آموزش های مهارتی ه در حاشیه اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار شد ادامه داد: با توجه به ویژگی های نسل جدید باید تمام پیشفرضها راجع به نسل جدید تغییر کند. این نسل به دنبال آزادی عمل رشد و توسعه فنی هستند. بسیاری از بچه ها در کشور ما این ویژگی را دارند و همچنین در جستجوی ثبات هستند. تلاش نظامهای آموزشی کشور برای این است که ما این نسل را برای چالش های پیش رو آماده کنیم.
مدیر برنامه، بودجه و ساختار سازمانی دانشگاه تربیت دبیر با اشاره به سرعت پایین بهروزرسانی کشور بر اساس این استانداردهای جدید گفت: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش و نظامهای فنی و حرفه ای رسمی و غیررسمی تلاش برای وفق دهی خود با این شرایط را آغاز کرده اند که البته از نظر من کارشناس حوزه تعلیم و تربیت، دیر و کند صورت گرفته است.
وی توجه به نیاز های مهارتی نسل Z را یک ضرورت عنوان کرد و با اشاره به مهارتهای مورد نیاز برای تربیت نسلهای جدید تصریح کرد: مورد بعدی مهارت هایی است که شهروندان در آینده به آن نیاز دارند. بر اساس تحلیلهای بین المللی، ۵۶ دلتا (مهارت و نگرش) در قالب ۱۳ گروه مهارتی و چهار مقوله اصلی ارائه کرده است. ما باید به همه این نیازها توجه کنیم. بحث ارتباطات و انعطاف فکری اثربخشی تیمی را افزایش میدهد. اگر میخواهیم نسل بعدی را تربیت کنیم، باید به موضوعاتی مانند همدلی در بین دانش آموزان توجه کنیم. در کل نباید به این موضوع تک بعدی نگاه کرد.
این صاحب نظر حوزه آموزش های مهارتی، با اشاره به هدف نهایی این برنامهها اظهار کرد: به طور کلی موضوعات مربوط به برنامه ریزی و روشهای کاری مذکور با هدف ایجاد توازن و درک عمیق تر در آموزش نسل جدیدتر دنبال میشوند. همچنین یونسکو نیز سه پیشنهاد راهبردی برای ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۹ معرفی کرده است که باید به آنها نیز توجه کرد. همچنین جوامع به سمت اتوماسیون سازی میروند و مشاغل جدید ایجاد شده اند. این تغییر بسیار مهمی در سطح جهان است. راهکارهایی که یونسکو میدهد و نتایجی که ما به دست میآوریم به این معناست که باید در آینده شرایط طوری مهیا شود که با این تغییر سازگار شویم. همچنین شورای اشتغال، شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب باید همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند.
کارآفرینان آینده
مطالب بیشترآگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات