ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۶۵۶۶
رییس جمهور گفت: حل مشکلات معیشتی و اقتصادی در توجه به اقتصاد مقاومتی و راه حل معضلات فرهنگی نیز توجه به مفاهیم و ارزش‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است.
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۵

به گزارش بازار کار، آیت الله رئیسی در جمع طلاب و استادان حوزوی در مدرسه فیضیه، با تاکید بر اینکه مسوولیت پذیری و خط پذیری برای انجام وظیفه از ویژگی‌های یک فرد انقلابی است، ابراز کرد: دولت مجری گفتمان مقام معظم رهبری در مساله عدالت و سایر شاخص‌ها و سیاست‌های مدون انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز توجه به خداباوری و مردم باوری بسیار مهم است، تصریح کرد: مشکلات و نیازهای جامعه برخلاف ادعای برخی از افراد با ۲ تلفن و زنگ به کشورهای قدرتمند حل نمی‌شود.

وی بیان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم برخی با ناامیدی به ما می‌گفتند چگونه کشور را اداره خواهید کرد اما پس از چندی دیدند که بسیاری از مباحث مانند اقتصاد و تورم را می توان مهار و مدیریت کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما یقین داریم که تحریم‌ها بی خاصیت شده است، بیان کرد: دولت در حال کنترل و از بین بردن زمینه‌های تورم است و طبق اطلاعات نهادهای مالی بین المللی شاخص‌های اقتصاد ایران امیدبخش است.

آیت الله رئیسی گفت: کشور ما بیشترین فشار تحریم را در صنایع نظامی، هسته ای و خودروسازی تجربه کرده و در همین عرصه‌ها نیز موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

وی ابراز کرد: ما می‌توانیم عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را مبتنی بر آموزه‌های انقلاب اسلامی پیش بریم و در تمامی این حوزه‌ها نیز در حال پیشرفت هستیم.

همچنین بیان کرد: ۲۸ سند در خصوص سند ۲۰۳۰ تصویب شده بود اما ابلاغ نشده بود، لغو سند ۲۰۳۰ یکی از نخستین اقدام‌های دولت سیزدهم بود.

وی ابراز کرد: ما سند تحول آموزش و پرورش و دیگر اسناد متعالی داریم و از تجربه دیگران نیز استفاده می‌کنیم اما مرعوب و منکوب مظاهر فاسد تمدن دورغینی غرب نمی‌شویم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ما در امور فرهنگی از تجربه دیگران استفاده می‌کنیم اما بدون مطالعه و دیدگاه کارشناسی از نسخه‌های بیگانان استفاده نخواهیم کرد.

وی ابراز کرد: رویکرد «ما می‌توانیم» مبتنی بر داشته و باورهای علمی و سرمایه‌های موجود کشور در برابر نگاه‌های واداده به غرب در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قرار دارد.

رئیس جمهور گفت: در طول ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی هرجا که با عقلانیت انقلابی حرکت کردیم به پیشرفت و موفقیت رسیدیم اما در هر مساله ای که برای جلب رضایت غربی‌ها اقدامی کردیم دچار مشکل شدیم.

وی ادامه داد: تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم رشد اقتصادی ایران نزدیک به منفی بود در حالی که در این دولت رشد اقتصادی کشور با جهش همراه بوده و اکنون به شش درصد رسیده است.

رییس جمهور افزود: برخی مشکلات حل شده و باید نسبت به آنها شاکر بود اما راه‌هایی را نیز باید طی کنیم که مشکلات رفع شود.این‌ها به معنی نبودن مشکل نیست بلکه به آن معناست که جهت‌گیری درستی انجام شده است.

وی یادآور شد: در ۱۰ سال پیش از دولت کمتر از یک درصد رشد اقتصادی داشتیم اما در شش ماهه نخست دولت سیزدهم، رشد اقتصادی به ۴ درصد رسید، در سال دوم دولت به بیش از ۴ درصد و در سال گذشته رشد اقتصادی به ۶ درصد افزایش یافت.

آیت الله رئیسی گفت: در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم سالانه حدود ۷۰۰ هزار خودرو در کشور تولید می‌شد که این رقم در زمان حاضر به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۴۵ میلیارد دلار به بخش صنعت کشور اختصاص یافت، ادامه داد: با اقدامات انجام شده توسط دولت نگرانی تجار و فعالان اقتصادی در خصوص تامین ارز به طور کامل برطرف شد.

ارسال نظرات