ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۶۵۶۷
رئیس جمهور گفت: دشمن نمی خواهد کشور پیش برود و مردم را نامید می‌کند ولی باید با کار، مردم را امیدوار کرد.
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱

به گزارش بازار کار، آیت الله سید ابراهیم رییسی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قم، با بیان اینکه مساله مترو و مونوریل قم دنبال می شود، گفت: وضعیت فعلی در این زمینه در قم درباره مترو و مونوریل ایجاد ناامیدی و برداشت ناکارآمدی می کند.

وی ادامه داد: می توان گفت طرح را بیاورید تا بررسی کینم که آیا تصمیم اول درست بوده یاخیر، الان ما باید مساله را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید برای کشور ثروت ایجاد کرد، گفت: شرکت های دانش بنیان محل تولید ثروت هستند و از ابتدای دولت تعداد این شرکت ها از ۵ هزار به ۱۰ هزار رسیده و ۲ میلیارد دلار ثروت ایجاد کرده اند و برای تولید ثروت نباید دنبال راهی رفت که به مردم فشار بیاورد.

وی ادامه داد: پول، برنامه و کارشناس مهم است اما مهمتر از همه مدیریت است، ولی بودجه و برنامه بوده ولی کار انجام نشده است، کارشناس بوده ولی از او استفاده نشده است.

رییس جمهور تاکید کرد: افزایش بهره وری مهم است و باید از امکانات، استفاده خوب شود. نقش مدیر در اجرای برنامه، محوری و نقش اول است.

رئیسی با بیان اینکه تقسیم بودجه در کل کشور و استان قم قرار است عادلانه انجام شود، افزود: سند ما برای تقسیم بودجه، آمایش سرزمینی است.

وی ادامه داد: یک جا به طور نسبی برخوردار و جایی به طور نسبی کم تر برخودار است و جایی هم ممکن است محروم باشد ولی باید عدالت توزیعی براساس آمایش سرزمینی انجام شود.

وی یادآور شد: قم یک جمعیت ثابت و یک جمعیت متغیر دارد که هر دو باید محاسبه شوند و در حال حاضر حضور زائران در قم بیشتر شده چون امکانات بیشتر شده است.

وی با بیان این که ۲۴۰ هزار واحد مسکن برای این دولت مانده است، گفت: این تعداد تعهد دولت جمهوری اسلامی ایران است و تاکنون وضعیت ۱۰۰ هزار واحد حل شده و ۱۴۰ هزار واحد مانده که حل می شود؛ باید بار را از روی زمین برداریم.

رییس جمهور ابراز داشت: مصوبات دور دوم سفر استانی به قم موردتوجه و پیگیری مسوولان استانی باشد تا مشکلات کنونی این استان برطرف شود.

وی گفت: در استان قم باید خداوند را به دلیل وحدت، انسجام و یکپارچگی همه بخش های دولت، دستگاه قضایی و نیروهای مسلح شاکر باشیم؛ این وحدت و انسجام زمینه توسعه استان قم است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: هر جا اختلاف باشد تمام امکانات و ظرفیت ها به جای این که برای توسعه شهر و استان به کار گرفته شود، صرف دعوا و اختلاف می شود؛ رهبر معظم انقلاب همواره همه دستگاه ها و نیروهای انقلاب را از هرگونه اختلاف پرهیز می دهند.

وی گفت: رمز توسعه یافتگی در این است که نیروها خرج سازندگی و پیشرفت شوند؛ در استان قم وحدت و انسجام وجود دارد و این رمز و راز موفقیت است.

با تمجید از اقدام های انجام شده در قم در افزایش ظرفیت‌های اشتغال و تامین مسکن، بیان کرد: ساخت هزاران واحد مسکونی، یک اقدام شاخص و مهم در این استان است.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در مجموع ۷۱ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در اختیار افراد واجد شرایط قم قرار خواهد داد.

وی ابراز داشت: رویکرد دولت سیزدهم در اجرا و توزیع عدالت و تسهیلات، سند آمایش سرزمینی است و تقسیم اعتبارات بر اساس آن صورت می‌گیرد.

رییس جمهور ادامه داد: مسوولان استان قم در مواردی که احساس می‌کنند نسبت به قم در تقسیم اعتبارات کم‌توجهی صورت‌گرفته با ارائه استدلال و منطق نسبت به جذب بیشتر اعتبارات توزیعی اقدام کنند.

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه بخش مهمی از جمعیت استان قم را زائران ورودی به آن تشکیل می‌دهد، گفت: تقسیم اعتبارات به قم با نگاه جمعیت ساکن و غیرساکن قابلیت اجرا دارد.

ارسال نظرات