بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۶۶۰۷
معاون استاندار کرمان گفت: کنسرسیوم اشتغال استان کرمان در تفاهم‌نامه‌ای با همکاری شرکت‌های مختلف دانشجو جذب و شرکت‌های زیرمجموعه و ملی مس از این ظرفیت استفاده می‌کنند.
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰

به گزارش بازارکار به نقل از خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان امیر حسن‌زاده در آیین توسعه صنعت مس با رونمایی از کتاب «صنعت سبز در خدمت فلز سرخ» افزود:به واژه تیم اقتصادی در استان اعتقاد داریم و با وجود وسعت استان بزرگ کرمان از کارگر معادن تا کشاورزان دور افتاده‌ترین نقاط استان در تیم اقتصادی قرار دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت تکمیل زنجیره ارزش در مس گفت: موافق تولید یک میلیون کاتد در شرکت مس هستیم، اما باید زنجیره پایین‌دستی کامل شود و تولیدات فعلی شرکت مس حتی مفتول به‌عنوان محصول نهایی این شرکت، نیمه‌خام و نیم‌ساخته است که باید صنایع پایین‌دستی این بخش توسعه یابد.

وی تصریح کرد: استان از افزایش و جهش تولید به صورت ۱۰۰ درصد حمایت می‌کند، اما شرکت ملی مس نیز باید در تکمیل زنجیره تولید و صنایع پایین‌دستی ورود جدی‌تری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: خودرو‌های تولیدی در حالت عادی به ۲۰ کیلوگرم مس نیاز دارند، اما اگر همین خودر‌وهای برقی شوند ۱۰۰ کیلوگرم مس استفاده می‌کنند لذا آینده به سمت استفاده بیشتر از این فلز پیش می‌رود؛ در منطقه رفسنجان به سمت تولید خودرو‌های سنگین رفتیم و با نگاه تکمیل زنجیره ارزش افزوده طرح‌های توسعه را اجرایی می‌کنیم.

حسن زاده همچنین با بیان اینکه پس از برگزاری همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴، به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان و IT می‌رویم تصریح کرد: شرکت‌های فولادی، مس و زغال سنگ باید در این همایش (۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت جاری در کرمان) حضور داشته باشند و حتی برای این همایش سیستم حضور غیاب را طراحی می‌کنیم.

در این آیین کتاب صنعت سبز در خدمت فلز سرخ نوشته محمدجواد مظفرپور که به همت جهاددانشگاهی استان کرمان انتشار یافته، رونمایی شد.

در این کتاب روش‌های علمی فناورپایه با هدف افزایش بهره‌وری در حوزه تولید و فرآوری مس با هدف کاهش آلایندگی‌ها ارائه و تشریح شده است.

ارسال نظرات