بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۶۶۷۰
در جریان نشست مسئولان دستگاه قضا با تولیدکنندگان در شهرک صنعتی شمس آباد تهران صورت گرفت:
نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد با حضور معاون اول قوه قضائیه، وزیر صمت، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، استاندار تهران و جمعی از فعالان اقتصادی و صنعتگران در مرکز خدمات فناوری کسب و کار این شهرک برگزار شد.
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵

به گزارش بازارکار از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد با حضور معاون اول قوه قضائیه، وزیر صمت، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، استاندار تهران و جمعی از فعالان اقتصادی و صنعتگران در مرکز خدمات فناوری کسب و کار این شهرک برگزار شد.
تولید کنندگان و فعالان اقتصادی مستقر در شهرک‌ صنعتی شمس آباد در این نشست به بیان مسائل و مشکلات حوزه تولید و اشتغال پرداختند.
تامین انرژی و محیط زیست، مسائل مرتبط با شرکت‌های خدماتی و زیرساخت‌ها، تامین مالی و جذب سرمایه، توسعه بازار و موانع صادراتی و مسائل مرتبط با مالیات و تامین اجتماعی از جمله مهم‌ترین محورهای مطرح شده در این نشست بوده است.
معاون اول قوه قضاییه در این نشست، اظهار کرد: در راستای جهش تولید باید موانع، مشکلات و آسیب‌هایی که در این بخش وجود دارد را احصاء، شناسایی و مشکلات مرتبط با حوزه‌های مختلف تقنینی، اجرایی و قضایی را برطرف کنیم.
"حجت الاسلام خلیلی"، افزود: صاحبان تولید مشکلات و آسیب‌ها را بهتر شناسایی می‌کنند، باید تسهیلاتی را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهیم یا کارهایی را انجام دهیم که به سهولت بتواند محصولات خود را تولید کنند. در این بازدیدها مشاهده کردیم که دغدغه صاحبان صنایع بیش از دغدغه ما است. اگر بتوانیم این موانع را از پیش روی آن‌ها برداریم گام بزرگی را در امر تولید برداشته‌ایم.
وی، در ادامه به مشارکت مردمی و بخش خصوصی در حوزه‌های مرتبط با اقتصاد اشاره کرد و گفت: اقتصاد زمانی می‌تواند رونق پیدا کند که قلمرو حضور مردم و بخش خصوصی را بیشتر کنیم، نظارت دولت را بطلبیم و حضور بخش خصوصی تخصصی را در حوزه‌های مرتبط با اقتصاد پر رنگ‌تر کنیم.
معاون اول قوه قضاییه، گفت: برخی از مشکلات واحدهای تولیدی که در استان مرتفع نمی‌شود را باید در ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولان مرتبط مطرح و بررسی کنیم تا بتوانیم این موانع را بر طرف و گام‌های موثری را برداریم و در نهایت تصمیمات دقیق و درستی را اتخاذ کنیم.
علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران نیز از احصا هفت مشکل و چالش اساسی در جریان بازدید معاون اول دستگاه قضا از شهرک صنعتی شمس‌آباد خبر داد و گفت: این هفت مشکل و چالش به‌صورت مکتوب به دبیرخانه ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه و خدمت معاون اول دستگاه قضا منعکس خواهد شد و انشالله با تدابیر وی قطعا خروجی مثبتی برای تولیدکنندگان و صنعت‌گران در پی خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به رفع مشکل تنش آبی شهرک صنعتی شمس‌آباد از طریق خط انتقال آب از تصفیه خانه اسلامشهر و صدور مجوز حفاری دو حلقه چاه آب عنوان کرد: با پیگیری دستگاه قضا، مشکل اسناد مالکیت شهرک شمس‌آباد پس از ۱۲ سال وقفه حل و بیش از هزار و ۶۰۰ فقره سند مالکیت تک برگی صادر شد

ارسال نظرات