ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۶۷۰۲
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: یک هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی، سال گذشته در استان پرداخت شد.
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴

به گزارش بازارکار از خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سید فرهاد ناصری نیا گفت: یک هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال، سال گذشته برای مشاغل خانگی لرستان اختصاص یافت که یک هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال آن به متقاضیان پرداخت شده و پیگیر مابقی آن هستیم. 
وی، حمایت از مشاغل خرد و خانگی را یکی از راه‌های کسب درآمد و ایجاد اشتغال با سرمایه‌های اندک دانست و افزود: در سال‌های اخیر برای توسعه این نوع مشاغل، اعتبارات خوبی به لرستان اختصاص یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: بانک‌های رفاه کارگران، توسعه تعاون، تجارت، ملی، صادرات، ملت، قرض الحسنه مهر و پست بانک برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی استان مشارکت می‌کنند که سال گذشته یک هزار و ۷۳۷ طرح به مبلغ یک هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال برای ایجاد چهار هزار و ۴۸۲ فرصت شغلی به این بانک‌ها معرفی شد.
ناصری نیا گفت: تاکنون تعداد یک هزار و ۱۵۷ طرح موفق به دریافت یک هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی شده اند.
وی به تسریع در صدور مجوز مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و افزود: مجموع مجوز‌های صادره از ابتدا تاکنون، ۴۷ هزار و ۲۱۷ بوده و پارسال ۱۰ هزار و ۹۹۱ مجوز به صورت تمام الکترونیک صادر شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: بیشترین مجوز‌های صادره حوزه مشاغل خرد و خانگی در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات بوده است که مهمترین راه کمک به پایداری این مشاغل، ایجاد بازارچه‌های دائمی برای فروش محصولات تولیدی است و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، همکاری لازم برای تحقق این مهم را داشته باشند.
ناصری نیا اولویت پرداخت این نوع تسهیلات را برای شرکت‌های پشتیبان و دائمی دانست و گفت: سال گذشته با هدف حمایت از تعاونی‌های تولیدی، ۳۳ طرح تعاونی استان در بخش‌های مختلف اقتصادی از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

ارسال نظرات