ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۶۷۱۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود:
استان یزد رتبه اول ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور را به دست آورد.
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷

به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با ذکر این خبر افزود: با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان یزد در صدر جدول به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه تعهد استان در سال گذشته در سامانه رصد ۲۳ هزار و ۹۸۵ نفر ایجاد اشتغال بوده است گفت: در سال ۱۴۰۲ برای ۲۸ هزار و ۲۰۱ نفر اشتغال در استان یزد ایجاد شده و اطلاعات آن‌ها در سامانه رصد ثبت گردیده است.
فلاحتی با بیان اینکه از این تعداد به کارگماری ۴ هزار و ۸۹۱ نفر فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده اند افزود: درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی ثبت شده در سامانه رصد نسبت به کل ثبت نام شدگان در استان یزد ۱۷ و ۳۴ صدم درصد است.
وی گفت: استان سمنان و کرمان به ترتیب با ثبت ۱۵/۸۰ و ۱۵/۵۰ درصد بعد از استان یزد، جایگاه دوم و سوم را در زمینه ثبت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نسبت به مجموع اشتغال ثبت شده این استان‌ها در سامانه رصد کسب کردند.
فلاحتی ادامه داد: عزم دولت در سال جاری، افزایش ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بازار کار و فراهم آوردن زمینه اشتغال آن‌ها است. در سال پیش رو سمت و سوی اهداف دولت، تحقق حدود ۳۸ درصدی از تعهد اشتغال استان‌ها به سمت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی است و دولت درصدد افزایش آمار اشتغال این گروه می‌باشد.
فلاحتی اضافه کرد: سهم استان یزد نیز در این بخش از میزان بیش از ۱۷ هزار و ۹۹۷ نفر تعهد اشتغال در سال جاری، ایجاد اشتغال برای حدود ۶ هزار و ۸۰۰ نفر فارغ التحصیل دانشگاهی می‌باشد. به امید خدا درصدد هستیم با همکاری همه دستگاه‌های متولی اشتغال، این عدد را تا پایان سال محقق نماییم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ استان یزد به صورت داوطلبانه متعهد شده است که قریب ۷ هزار شغل از تعهد اشتغال استان را به فارغ التحصیلان اختصاص دهد تا تمرکز دستگاه‌های اجرایی استان بیش از قبل به اشتغال فارغ التحصیلان باشد.
فلاحتی یادآور شد: در سال گذشته مجموع میزان تعهد اشتغال در کشور یک میلیون و ۸۸ هزار و ۶۰۹ نفر بوده است که بیش از تعهد به میزان یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۱۱۲ نفر در این سال اشتغال ثبت شده است و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با ثبت اشتغال ۱۶۰ هزار و ۳۴۰ نفر، بیش از ۱۲ درصد از مجموع اشتغال‌های ثبت شده را تشکیل دادند.

ارسال نظرات