ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۶۹۰۴
معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص سهم ویژه بخش تعاون در تصویب شیوه نامه و دستور العمل تسهیلات تبصره ۱۸ و تبصره ۲ سال ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۳ خبرداد و گفت: بانک ها و دستگاه های اجرایی مکلف اند حداقل ۱۰ درصد و تا سقف ۲۵ درصد منابع تسهیلاتی را به بخش تعاون اختصاص دهند.
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷






به گزارش بازارکار از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد ویس‌کرمی» در گردهمایی متولیان اجرایی بخش تعاون کشور اظهار داشت: تعاون مردمی و اسلامی ترین الگوی اقتصادی در کشور است.
 
وی با اشاره به همت و عزم جدی دولت سیزدهم برای تحقق شعار امسال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: تعاون اصلی ترین و کار آمدترین بستر تحقق شعار سال است.
 
ویس کرمی اضافه کرد: امسال فرصت ویژه ای است که توسعه نیافتگی سالیان گذشته در بخش تعاون جبران شود.
 
معاون امور تعاون گفت: تعاون تنها بخش اقتصادی است که می تواند چهار مولفه اصلی اقتصاد مردمی و اسلامی یعنی مالکیت، مدیریت، عاملیت و نظارت  را در دورن خود و در کنار هم محقق سازد.
 
وی با بیان اینکه میان الگوی تعاون و مردمی سازی اقتصاد رابطه هم سو و مستقیم وجود دارد گفت: تعاون نقطه بن بست شکن اقتصاد و بهترین الگوی گره گشایی از بحران های اقتصادی و اجتماعی در کشور است.
 
معاون امور تعاون تاکید کرد: تعاون برای همه فعالیت ها و رشته های گسترده اقتصادی، مدل ‌و کارکرد اختصاصی دارد.
 
ویس کرمی ادامه داد: باید در بخش تعاون  نگاه اکوسیسمی حاکم و از نگاه جزیزه ای پرهیز کرد. 
 
معاون وزیر تعاون با بیان اینکه شبکه سازی و ایجاد زنجیره ارزش در بخش تعاون در دستور کار معاونت امور تعاون است افزود: باید رابطه بخش دولتی و مردمی تعاون تحکیم شود.
 
وی تاکید کرد: وظیفه و ماموریت اصلی بانک توسعه تعاون تقویت بخش تعاون است.
 
ویس کرمی، حکمرانی داده را مبنای برنامه ریزی بخش تعاون عنوان کرد و گفت: سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور محاسبه و اعلام می شود. 
 
معاون امور تعاون از هدف گذاری افزایش سهم ۱.۲ درصدی سهم تعاون از اقتصاد کشور در سال جاری خبرداد.
 
وی خاطرنشان کرد: براساس تصویب دستورالعمل تسهیلات تبصره ۱۸ و تبصره ۲ سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ ، حداقل ۱۴ همت و  حداکثر ۳۵ همت سهم بخش تعاون خواهد بود.


ارسال نظرات